مظلوم هفتَن: جنگ عفرین نبرد میان دو سیستم است

مظلوم هفتن عضو شورای رهبری کودار طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری روژنیوز به بحث و گفتگو در رابطه با مقاومت عفرین، فعالیت‌های نوروز امسال و توطئه بین الدولی علیه خلق کرد پرداخته و می گوید:" امروز همه کردها و آزادیخواهان سراسر جهان باید علیه توطئه‌ای که ...

مظلوم هفتن عضو شورای رهبری کودار طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری روژنیوز به بحث و گفتگو در رابطه با مقاومت عفرین، فعالیت‌های نوروز امسال و توطئه بین الدولی علیه خلق کرد پرداخته و می گوید:" امروز همه کردها و آزادیخواهان سراسر جهان باید علیه توطئه‌ای که در عفرین در جریان است به خیابانها بیایند."

 

مظلوم هفتن عضو شورای رهبری کودار طی سخنانی گفت:" وقایعی که در عفرین در جریان است فقط یک حادثه نیست که فقط در کردستان یا سوریه در جریان باشد، بلکه جنگ اشغالگرانه رژیم ترکیه با پیشاهنگی اردوغان است. در حقیقت این جنگ نبردی است میان سیستم مدرنیته سرمایداری جهانی و سیستم مدرنیته دمکراتیک خلق‌ها. نیروهای که در سیستم سرمایداری جای گرفته‌اند کاملا مشخص هستند. امروز اردوغان و تبهکاران وابسته به آن که از آنها به عنوان ارتش آزاد نام برده می شود بخشی از این سیستم هستند. بخش دیگر که در جبهه فاشیست جای گرفته‌اند قدرتهای بزرگ دولت-ملت منطقه‌ای و جهانی هستند. در مقابل این جبهه فاشیستی امروز جبهه عفرین وجود دارد که از آن به عنوان مقاومت خلق که نماینده مدرنیته دمکراتیک برای تشکیل ملت دمکراتیک است وجود دارد.

 

عضو شورای رهبری کودار افزود، آنچه امروز در جریان است ادامه توطئه بین‌الدولی است که علیه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در سال ١٩٩٩ اجرا شد و تا امروز همچنان ادامه دارد. در این توطئه بجز ترکیه اتحادیه اروپا، آمریکا، اسراییل و روسیه و همچنین قدرتهای منطقه‌ای همانند ایران و بعضی احزاب و شخصیتها متحد شده و مستقیم یا غیرمستقیم در پیشبرد آن نقش داشتند.

 

با یادآوری نیروهای دخیل در این توطئه امروز می‌توان بخوبی مهاجمان به عفرین و قدمهای که می‌خواهند در آینده بردارند را شناخت. رژیم ترکیه و گروههای تروریست همپیمان آن امروز همانند چنگیز خان مغول و هیتلر عمل می‌کنند و در حال اتمام کارهای ناتمام آنها هستند. امروز رژیم ترکیه و تبهکاران آن کودکان، زنان و سالمندان را به قتل می‌رسانند، پیکر جانباختگان را تکه تکه می‌کنند، آرامگاهها را توپباران می‌کنند و اموال مردم را به غارت می‌برند. مشاهده این جنایات باعث خشم و نفرت بشریت است. اما قدرتهای جهانی در مقابل این آنها سکوت کرده و واکنشی نشان نمی‌دهند."

 

مظلوم هفتن در رابطه با حضور پرشور مردم در جشن نوروز امسال گفت:"خلق کُرد از مقاومت عفرین و حملات رژیم فاشیست ترکیه به این کانتون به خوبی مطلع است، به همین خاطر با الهام از مقاومت عفرین نوروز امسال را باشکوه تر از سالهای پیش برگزار کردند. نوروز امسال نوروزی تاریخی است که کردها با خوشحالی جشن مقاومت را برگزار کردند  و نیروی استقامت خلق کُرد در مقابل دشمنان مبارزه و رستاخیز است."

 

عضو شورای رهبری کودار می‌افزاید؛ امروز ٢۴ مارس در سراسر جهان میتینگ‌ها و راهپیمایهایی در حمایت از عفرین و محکومیت حملات رژیم اشغالگر ترکیه به این کانتون برگزار می‌شوند. به همین خاطر از همه کردها در سراسر جهان می‌خواهم هم صدا با مقاومت عفرین هر آنچه از دستشان برمی‌آید را دریغ نکنند."