ممانعت از اعزام آرش صادقی به بیمارستان

محرومیت  آرش صادقی فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از دریافت خدمات پزشکی همچنان ادامه دارد.

   روز شنبه ۳۰ شهریور علی رغم آنکه آرش‌ صادقی برای انجام مراحل درمانی در بیمارستان وقت قبلی داشت، اما دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل آورد.

   پیشتر مسئولین زندان در خرداد ماه از انتقال آرش صادقی به بیمارستان در تیر ماه خبر داده بودند، اما بدون دلایل مشخصی اعزام وی به شهریور موکول شد.

   روز شنبه نیز علی رغم آنکه توسط خود مسئولین زندان برای اعزام وی به بیمارستان تعیین شده بود و بر این اساس از بیمارستان وقت قبلی گرفته شده بود، اما وزیری دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی بدون ارائه ی هیچ توضیحی از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل آورد.

   کبودی، ورم و عفونت دست آرش‌صادقی روزبه روزبیشتر افزایش‌یافته و سلامت وی در خطر است.

   پزشکان پیشتر اعلام کرده بودند، پس از شیمی درمانی و جراحی پس از آن باید بیمار ۲۰ تا ۳۰ روز را در بیمارستان و تحت نظر پزشکان سپری کند، همچنین هر چهار ماه یک بار باید به بیمارستان اعزام و دوره‌ی درمانی را تکمیل کند اما تاکنون با گذشت یک سال مسئولین زندان رنایی شهر کرج به صورت تعمدی مانع از اعزام وی به بیمارستان و تکمیل دوره‌ی درمانی شده‌اند.

   آرش‌ صادقی فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج است که توسط دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شد. این حکم با احتساب ۴ سال زندان تعلیقی از بابت یک پرونده‌ی دیگر به ۱۹ سال افزایش یافته است. در صورت اعمال ماده‌ی ۱۳۴ قانون اساسی(تجمیع احکام) حکم وی به ۱۱ سال و ۶ ماه کاهش می‌یابد اما تاکنون این قانون در مورد وی اعمال نشده است.