ممانعت از ورود خواننده‌ی عرب به تلویزیون دولتی ایران به دلیل پوشیدن لباس عربی

فعالان عرب اعلام کردند، روز دو‌شنبه ۲۱ بهمن ماه عوامل استودیوی شبکه‌ی ۲ی سیمای ایران از ورود "باسم الحمادی" خواننده‌ی عرب مشهور اهوازی به استودیوی این شبکه به دلیل پوشیدن لباس عربی ممانعت به عمل آورده‌اند.

عصر روز دوشنبه ٢١ بهمن/ ١٠ فوریه باسم الحمادی خواننده‌ی مشهور عرب اهوازی برای اجرای یک برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی با عنوان "عصر خانواده" به استودیو شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی دعوت شده بود اما مسئولین به دلیل پوشیدن لباس عربی مانع از ورود وی شدند.

به گزارش فعالین عرب، مسئولین شبکه‌ی دو برای ورود این خواننده به استودیو شرط تغییر لباس را تعیین کرده بودند که الحمادی با آنها مخالفت کرده و از حضور در این برنامه انصراف داده است.

فعالان عرب مسئولین این شبکه را به افکار شوونیستی عرب‌ستیزانه محکوم کرده و اعلام نمودند این اولین باری نیست که با پوشش و فرهنگ عربی در شبکه‌های صدا و سیما اینگونه برخورد می‌شود.

فعالان عرب و کاربران فضای مجازی با پخش تصاویری از الحمادی با وی ابراز همدردی کرده و از او حمایت کردند.

فعالان مدنی و حقوق عرب‌های اهوازی می‌گویند برغم اینکه اکثریت ساکنان منطقه عرب هستند اما مسئولان فرهنگی و هنری منطقه نه تنها اغلب از مناطق دور از این استان تعیین می‌شوند بلکه در جمهوری اسلامی تلاش شده که از افرادی در این پست استفاده شود که رویکردی عرب‌ستیزانه داشته باشند.