ممنوعیت اعمالی رژیم آلمان بر پ.ک.ک محکوم و رسوا شد

​​​​​​​هزاران نفر در ٢۵مین سالروز اعلام ممنوعیت فعالیت‌های پ.ک.ک توسط دولت آلمان به خیابان‌های برلین ریختند و سیاست‌های دولت آلمان علیه ملت کرد را شرم‌آور و نژادپرستانه خواندند. شعار "زنده‌باد رهبر آپو" در خیابان‌های برلین طنین انداز شد

روز گذشته بنابر درخواست بیش از ٧٠ سازمان جامعه مدنی، استادان دانشگاه و مدافعان حقوق بشر هزاران نفر در میدان آلکساندرپلاتز گردهم آمدند و در محکومیت قوانین اخذ شده حکومت آلمان علیه فعالیت‌های دمکراتیک کردهاو مشروعیت دادن به نژادپرستی توسط دولت آلمان به تظاهرات پرداختند.

در این تظاهرات علاوه بر کردها تعداد فراوانی از شهروندان آلمانی هم شرکت کردند و برضد قوانین پلیسی این کشور نارضایتی خود را نشان دادند.

 

دولت آلمان از ٢٣ نوامبر ١٩٩٣ هرگونه فعالیت پ.ک.ک را در این كشور محکوم کرده است. علاوه بر این دولت آلمان تنها حکومت در جهان است که همزمان با رژیم کردستیز ترکیه پرچمهای ی.پ.گ/ ی.پ.ژ را ممنوع اعلام کرده است.

شرکت کنندگان در تظاهرات روز گذشته خواهان پایان دادن به سیاست‌های فاشیستی دولت آلمان علیه کردها شدند.

 

تظاهرکنندگان دهها پلاکارد را در دست گرفته بودند که عبارت‌هایی همچون "پ.ک.ک ضد فاشیسم است"، "پ.ک.ک یک جنبش است" و "پ.ک.ک جنبش زنان است" نوشته شده بود.

 

اقدام آمریکا علیه پیشاهنگان جنبش آزادیخواهی کردها محکوم شد

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی بدست گرفته بودند که روی آنان عباراتی در تقبیح اقدام دولت آمریکا نوشته شده بود. در نوشته‌ها اعلام شده بود که با حمایت از کاراییلان، باییک و کالکان کردها از جنبش ازادیخواهی خود صیانت به عمل می‌اورند و هیچ نیرویی نمی‌تواند از مبارزات آزادیخواهانه و مشروع کردها ممانعت به عمل آورد.

 

ممنوعیت‌های اعمالی و قوانین پلیسی نفعی نتیجه‌ای بدون نتیجه بود

در این راهپیمایی بیش از پنج هزار تن از شهروندان ترکیه، آلمان و چندین طیف و گروه جداگانه شرکت کرده بودند.

تظاهرکنندگان در جریان راهپیمایی ضمن رسوا نمودن سیاست‌های نژادپرستانه حکومت آلمان علیه کردها، تداوم چنین رفتارهایی را بی‌فایده خواندند.

 

حاضران مداوما شعار "زنده‌باد رهبر آپو" را سر دادند. موضوع جالب در این تظاهرات این بود که پلیس آلمان با زبان ترکی به تظاهرکنندگان هشدار دادند که استفاده از این شعار ممنوع است، اما معترضان بدون توجه به قوانین نژادپرستانه به راهپیمایی و سردادن شعار "زند‌ه‌باد رهبر آپو" ادامه دادند.

 

پرچم بزرگ پ.ک.ک در آلمان

در پایان مراسم پرچم بزرگ پ.ک.ک به نمایش درآمد. علی‌رغم اصرار پلیس در ممنوعیت پرچم پ.ک.ک اما خلق کرد و دوستان آنان به خواسته‌های پلیس اعتنایی نکردند. نیروهای پلیس سپس به مردم یورش بردند. اما خشم عمومی مردم به مقاومت علیه پلیس‌های حکومت آلمان انجامید و پرچم پ.ک.ک بدور از دسترس نیروهای پلیس آلمان به محل گردهمایی رسید.

 

نیروهای پلیس در جریان این راهپیمایی چندین بار با هدف آشوبگری به راهپیمایان حمله کردند که با پاسخ مردم روبرو شده و پلیس را ناکام گذاشتند.

 

شرکت کنندگان با برگزاری تجمعی باشکوه به راهپیمایی خویش پایان دادند. در این تجمع از حکومت آنگلا مرکل خواسته شد تا به همکاری با رژیم مستبد ترکیه پایان دهد و دست از دشمنی با کردها بردارد.