میلنشون: رژیم ترکیه دیکتاتور است و پ.ک.ک همپیمان ماست

​​​​​​​ژان لوک میلنشون رئیس مهمترین جنبش چپ فرانسه "فرانسه سر فرود نمیآورد"(France Insoumise) از ه.د.پ اعلام حمایت کرد و گفت"رژیم ترکیه رژیمی دیکتاتوریست."

ژان لوک میلنشون کاندید پیشین ریاست جمهوری فرانسه در کمیسیون ارتباطات خارجه‌ی انجمن میهنی پارلمان فرانسه سخنرانی کرد و در مورد اولین سالگرد حمله‌ی اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به عفرین سخن گفت و اعلام کرد، آنها با هدف پشتیبانی از کردها دو پارلمانتار جنبش خود را در روز دوشنبه به روژاوا فرستاده‌اند و آنها از روژاوا دیدن کرده‌اند.

 

میلنشون گفت؛"به مناسبت اولین سالگرد فاجعه‌ی عفرین این دیدار از روژاوا انجام شده است".

وی سپس به وضعیت ترکیه اشاره کرد و گفت؛"میخواهم این را به همکاران خود بگویم، اگر شما حتی در کره‌ی شمالی بودید همه چیز به درستی پیش میرفت. وقتی در مورد چیزی سخن می‌گوییم باید حقیقت را بگوییم، رژیم ترکیه یک رژیم دیکتاتوریست".

 

میلنشون در ادامه‌ی سخنانش اعلام کرد، ه.د.پ تنها با پ.ک.ک شناخته نمی‌شود و چندین جریان متفاوت را در خود دارد، اما برای آنکه در مقابل خلق کرد دست به جنایت بزنند پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی معرفی می‌کنند.

 

میلنشون در ادامه گفت،"دولت ترکیه غیر از ظلم و ستم سیاست دیگری در مقابل کردها ندارد. خوشنودیم که کردها می‌توانند از خود محافظت کنند و دهها سال است که از خود محافظت می‌کنند".

 

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد؛"پ.ک.ک همپیمان ماست، چون از سلاحش بر ضد داعش استفاده می‌کند. آنها سازمانی تروریستی نیستند بلکه مبارزان آزادی هستند."