نامه دمیرتاش به لوموند فرانسه؛ به نوبه‌ی خودم درخواست حمایت و همبستگی می‌کنم

لوموند می‌گوید دمیرتاش این نامه را از زندان ادرنه ترکیه همان جایی که در آن به اتهام "تبلیغ تروریستی" به ۴ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده نوشته است

صلاح‌الدین دمیرتاش از نمایندگان دربند حزب دمکراتیك خلق‌ها که در زمان دستگیری رئیس مشترک این حزب بود نامه‌ای به روزنامه لوموند فرانسه نوشته و در آن رسانەهای بین المللی را برای بازتاب آنچه که در ترکیه رخ می‌دهد خطاب قرار داده است.

 

لوموند می‌گوید دمیرتاش این نامه را از زندان ادرنه ترکیه همان جایی که در آن به اتهام "تبلیغ تروریستی" به ۴ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده نوشته است.

 

دمیرتاش گفته گروگان‌گیری سریالی نمایندگان حزب وی به این دلیل است که مانع خودکامگی سیاسی در ترکیه هستند.

 

او در این نامه که از طریق وکیلش به روزنامه لوموند فرانسه ارسال کرده است نوشته که روز چهارم نوامبر ۲۰۱۶ بهمراه دوازده نماینده مجلس بطور غیر قانونی دستگیر شدند و بخاطر موضعگیری علیه حکومت استبدادی تحت فشار قرار گرفتند.

 

دمیرتاش نوشته تا به امروز نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از اعضای حزبش از جمله ۵۸ شهردار و ۹ نماینده مجلس در زندان محبوسند.

 

دمیرتاش گفته بخاطر سخنرانی در مورد صلح به ۴ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده در حالی که در مجموع پرونده‌ها برای او ۱۵۰ سال حبس درخواست شده است.

 

دمیرتاش از لوموند خواسته که خبرنگارش را برای انعکاس جهانی این وضعیت به جلسه بعدی دادگاهش که دوازدهم دسامبر برابر با ۲۱ آذرماه برگزار می شود اعزام کند.