"نان، کار، آزادی حق مسلم ماست" بازداشت دهها تن از کارگران در روز جهانی کارگر در تهران

​​​​​​​امروز همزمان با روز اول ماه مه، ده‌ها تن از کارگران در تهران با خشونت پلیس مواجه و تعدادی از آنان نیز دستگیر شدند.

همزمان با روز جهانی کارگر، امروز در جریان گردهمایی کارگران در مقابل مجلس ایران، پلیس با به خشونت کشیدن این گردهمایی، دهها تن از کارگران را نیز دستگیر نمود.

 

همانگونه که انتظار میرفت نیروهای لباس شخصی و پلیس ایران قبل از شروع این مراسم در محل گردهمایی حضور داشتند.

کارگران و شرکت کنندگان این مراسم با سر دادن شعارهای 'گرانی، تورم، بلای جان مردم'، 'معلم، کارگر، دانشجو، اتحاد اتحاد' و ' نان کار، آزادی حق مسلم ماست' خواستار پیوستن مردم به این گردهمایی شدند. اما بعد از نیم ساعت از گذشت این تجمع که با همراهی و مشارکت تعدادی از بازنشستگان و دیگر فعالین کارگری نیز برگزار گردید، پلیس و نیروهای لباس شخصی با خشونت زیاد با تظاهرکنندگان حمله کرده و ضمن ضرب و شتم تظاهر کنندگان، بیست نفر از افراد حاضر در آن را نیز بازداشت کرده‌اند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محکوم کردن برخوردهای خشن نیروهای انتظامی و امنیتی ، خواستار آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان می‌باشد.

 

اسامی برخی از  بازداشت شدگانی که تا کنون به  دست خبرگزاری ما رسیده است بدین قرار است:

سیدرسول طالب مقدم، محمدعلی اصلاغی، رضا شهابی، وحید فریدونی، ناصر محرم‌زاده. اعلام شد که اسدالله سلیمانی و حسن سعیدی از اعضای سندیکا در میان بازداشت‌شدگان هستند.