نرخ تورم در آبان ماه به ۴۱.۱ درصد رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که قبلا مدعی شده بود اجازه‌ی افزایش قیمتها را نخواهند داد، اعتراف کرد "کرایه‌ها نباید گران می‌شد که شد".

به گزارش مرکز آمار ایران علی رغم همه‌ی شعارها و فشارهای دولت برای پیشگیری از افزایش قیمتها اما نرخ تورم در آبان ماه به ۴۱.۱ درصد افزایش یافته است. هر چند این آمار متعلق به یک سازمان دولتی است و گزارش‌های روزانه از بازار نشان می‌دهد آمار واقعی بسیار بیشتر از ادعاهای یک سازمان وابسته به رژیم است.

بر اساس این گزارش قدرت خرید همه‌ی دهکهای جامعه‌ی ایران کاهش یافته است و مردم قدرت خرید خود را باز هم بیشتر از دست داده‌اند.

یک نماینده‌ی مجلس عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اعتراف به این موضوع گفت، افزایش قیمت بنزین اقتصاد را مختل کرده است.

رحیم زارع نماینده مردم آباده با اشاره به ناکارمد بودن برنامه‌های دولت برای ممانعت از افزایش قیمتها بعد از گران شدن بنزین اعلام کرد، در این مدت کوتاه کرایه‌ی وانت بارها ۳۰ درصد، تاکسیهای درون شهری و برون شهری ۳۰ درصد، ماهی ۲۵ درصد، برنج و تخم مرغ نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که قبلا مدعی شده بود اجازه‌ی افزایش قیمتها را نخواهند داد، اعتراف کرد "کرایه‌ها نباید گران می‌شد که شد".

افزایش قیمتها در زندگی مردم عادی مختص به این اقلام نمی‌شود. با گران شدن بنزین و بالطبع کرایه‌ها، قیمت بیشتر اقلام گران شده است. با ثابت بودن حقوق و دستمزدها و موج گسترده‌ی بیکاری، گرانی بیشر سبب کاهش قدرت خرید و فقیرتر شدن مردم شده است.