نماینده مجلس سوئیس: اردوغان از کرونا علیه کوردها استفاده می‌کند

دنیس دی لا ریوسیل پارلمانتار سوئیسی اعلام کرد، "اردوغان به عنوان یک دیکتاتور ویروس کرونا را مانند کارت فشار علیه کوردها و همه‌ی بخشهای اپوزسیون به کار می‌گیرد."

دنیس دی لا ریوسیل پارلمانتار سوئیسی حزب کارگران در پارلمان کشورش در مورد فشار و ظلم اعمال شده بر کوردها و اپوزسیون توسط دولت ترکیه در زمان شیوع ویروس کرونا سخن گفت.

"منتخبان مردم توسط اردوغان دستگیر می‌شوند"

دنیس دی لا ریوسیل گفت، "مانند سایر دیکتاتورها در این بحران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از شیوع ویروس کرونا مانند فرصتی استفاده می‌کند. از این بیماری علیه اقلیتها و اپوزسیون استفاده کرده و آنرا به ابزار ظلم و زور تبدیل کرده است."

وی همچنین گفت، "در بهار ۲۰۱۹ در انتخابات ه.د.پ به ویژه در شرق و جنوب شرق این کشور تعداد زیادی از شهرداری‌ها را که حدود ۶۵ شهرداری بودند، به شیوه‌ای دمکراتیک بدست آورد. اما اکنون ۴۵ شهرداری از شهرداری‌های ه.د.پ غصب شده‌اند و اردوغان نیروهای خود را به جای روسای مشترک شهرداری‌ها گماشته است. همچنین ۲۱ تن از روئسای شهرداری‌ها هم در زندان هستند."

وی همچنین در مورد هلین بولک و ابراهیم گوکچک، اعضای گروه یوروم که در نتیجه‌ی اعتصاب غذا جان خود را از دست دادند و همچنین دستگیری لیلا گووَن و موسی فارس‌اُغلولاری دو نماینده ه.د.پ سخن گفت و اعلام نمود، "این اعمال توسط حکومت محافظه کار اسلامی با ریاست اردوغان به شیوه‌ای غیر قانونی انجام می‌شود."

وی از پارلمان فدرال سوئیس خواست که دولت ترکیه را تحت فشار قرار دهد تا نمایندگان مردم را آزاد کند.

موضع سوئیس در مقابل دیکتاتوری اردوغان چیست؟

دنیس دی لا ریوسیل پارلمانتار سوئیس این پرسش را در پارلمان مطرح نمود:"پارلمان فدرال برای هنرمندان گروه یوروم که در نتیجه‌ی اعتصاب غذا جان خود را از دست دادند، چه اقدامی کرد؟

آیا حکومت سوئیس در مورد برقراری دمکراسی در ترکیه به مسئولیت خود عمل می‌کند؟ علیه این دیکتاتور مجازاتی در نظر دارد؟ به ویژه از لحاظ اقتصادی موضعگیری می‌کند؟"