نماینده‌ی مجلس ایران: به طور همزمان در یک روز ۷۱۹ نقطه درگیر اعتراضات بود

کولیوند نماینده‌ی مجلس ایران اعتراف کرد، در روز اول اعتراضات در ایران، ۷۱۹ نقطه در کشور درگیر اعتراضات بوده است.

محمد جواد کولیوند نماینده‌ی کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در جمع خبرنگاران اعلام کرد، "در روز اول اعتراضات نسبت به گران شدن بنزین، در ٧١٩ نقطه از کشور شاهد شلوغی و اغتشاش بودیم."

وی همچنین فاش نمود که مجلس چند سال پیش تصمیم به گران نمودن بنزین گرفته است، اما دولت روحانی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات با این تصمیم مخالفت کرده است. کولیوند گفت، "سال ٩۴ در بررسی بودجه سال ٩۵ مجلس تصمیمی در خصوص افزایش پلکانی و تک نرخی شدن انرژی گرفت، ولی به دلیل در پیش بودن انتخابات، دولت با اجرای آن مخالفت کرد و همین باعث شد در سال ٩۵ و ٩۶ قیمت انرژی افزایش پیدا نکند."

پیش از این نیز سرتیپ سالار آبنوش، فرمانده عملیات سازمان بسیج، اعتراض‌های اخیر در ایران را "جنگ جهانی تمام عیار" توصیف کرده که "یک دفعه کل کشور را فرا گرفت" و تاکید کرده که "فقط خدا ما را نجات داد."

اعتراضات سراسری مردم ایران که با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین به صورت یک شبه در سراسر ایران آغاز شد، با سرکوب شدید توسط نیروهای رژیم مواجه شده و یکی از خونبارترین اعتراضات در تاریخ ایران است که به دلیل خفقان شدید هنوز از تعداد جانباختگان و یا دستگیر شدگان خبر دقیقی در دست نیست. عفو بین‌الملل تعداد کشته‌شدگان اعتراضات را بیشتر از ١۶١ نفر اعلام کرد ولی وبسایت کلمه نزدیک به جنبش سبز به نقل از "یک منبع آگاه" شمار معترضان کشته شده از سوی نیروهای رژیم ایران را ٣۶۶ تن عنوان کرده است.

در همین رابطه علی لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز روز یکشنبه اول دسامبر اذعان کرد که در یکی از شهرها علیه معترضین از تیربار استفاده شده است.

وی گفت، "در یکی از شهرها گفتند از تیربار هم استفاده شده است. این دو دسته است، دسته اول معترضان هستند که باید به خواست آن‌ها رسیدگی کرد و دسته دوم افرادی هستند که از اعتراضات سواستفاده کردند. در کل به نظرم چندان احتیاج به قانونی در این زمینه نیست."