نیروهای سوریه دمکراتیك ادعای شرکت در عملیات ادلب را تکذیب کردند

سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دمکراتیک ادعای همراهی این نیرو با ارتش دولتی سوریه در عملیات بازپس‌گیری ادلب را تکذیب کرد

سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دمکراتیک ادعای همراهی این نیرو با ارتش دولتی سوریه در عملیات بازپس‌گیری ادلب را تکذیب کرد. او با این وجود از آمادگی این نیروها برای آزادسازی مناطق اشغال شده توسط ترکیه و گروههای تبهکار خبر داد و گفت این اقدام احتمال دارد که  در صورت توافق با طرف‌های دیگر صورت بگیرد.

 

خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی آژانسی در خبری مدعی شد که بخشی از مبازران نیروهای سوریه دمکراتیك در کنار نیروهای رژیم سوریه در عملیات علیه گروههای مسلح در ادلب حضور دارند. ادلب هم اکنون در اختیار شاخەهای القاعده و ترکیه قرار دارد.

 

کینو گابریل، سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیك طی مصاحبه ای با خبرگزاری هاوار آمادگی این نیرو برای آزادسازی کلیه مناطق سوریه از اشغال گروههای تبهکار و ارتش ترکیه را اعلام کرد، با این وجود گفت نیروهای آنها به عملیات ادلب اعزام نشده اند.

 

او گفت تاکنون هیچ توافقی با رژیم سوریه درباره عملیات بازپس‌گیری ادلب صورت نگرفته است.

 

کینو گابریل اعلام کرد اگر مردم ادلب و رژیم سوریه در اینباره درخواست همکاری کنند این اقدام ممکن است طی توافقی در راستای اهداف مشترک طرفین انجام شود.

 

سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیك می گوید در دیدار اخیر نمایندگان شمال سوریه با دولت سوریه در دمشق، مسئله آزادسازی ادلب و عفرین مطرح شده اما طرفین به توافقی در این باره دست پیدا نکرده اند.

 

او در رابطه با عفرین تأکید کرد که آزادسازی این منطقه که به اشغال ترکیه و گروههای تبهکار درآمده است در اولویت نخست آنها قرار دارد و در حال تدارک مقدمات عملیات هستند.

 

کینو گابریل همچنین آمادگی نیروهای سوریه دمکراتیك برای مذاکره با طرف‌های مربوطه درباره مقابله با گروههای تبهکار و تأمین امنیت عمومی در سوریه را اعلام کرد.