ه.د.پ: اردوغان با بمباران برای انتخابات تبلیغات می‌کند

​​​​​​​رئیس مشترک کل حزب دمکراتیک خلقها اعلام کرد، رژیم اردوغان بوسیله‌ی بمباران، برای انتخابات پیش رو تبلیغات می‌کند

پروین بولدان و سزای تمللی روئسای مشترک کل ه.د.پ بیانیه‌ای منتشر کردند و اعلام کردند، "با نزدیک شدن انتخابات شهرداریها که قرار است در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۹ برگزار شود، رئیس جمهور اردوغان برای کسب رای گروههای نژادپرست، دوباره جنگ و سیاستهایش بر ضد خاورمیانه را آغاز کرده است."

 

روئسای مشترک ه.د.پ به بمباران مخمور و شنگال توسط جنگنده‌های دولت ترکیه اشاره کرده و خاطرنشان نمودند، اردوغان با این شیوه برای انتخابات تبلیغ می‌کند.

 

بولدان و تمللی به این مسئله اشاره کردند که اردوغان در زمان اشغال عفرین گفته بود که امنیت و آرامش عفرین را تامین کرده‌اند، اما آشکار شد که مزدورانشان چگونه زندگی را بر مردم عفرین دشوار کرده‌اند.

 

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است، اعلام یک جنگ تازه نه از جهت انسانی و نه از جهت قانونی و حقوق بین‌الملل و سیاسی هم قابل قبول نیست. هدف اردوغان داعش و تبهکارانش نیست، بلکه هدف خلقهای کرد و عرب و همپیمانانشان است که چندین سال است بر ضد وحشی‌گری می‌جنگند.

 

"در زمانی که جنگ سوریه در حال چاره یابی سیاسی و دمکراتیک است، باید نیروهای بین‌المللی و دمکراتیک در تله‌ی دولت آ.ک.پ نیفتند. این جنگ‌طلبی اردوغان تبلیغ برای انتخابات شهرداریهاست. این جنگ طلبیها ضربات سنگینی به اهداف صلح طلبانه‌ی منطقه وارد می‌کند."

 

روئسای مشترک ه.د.پ از اردوغان و حکومت ترکیه خواسته‌اند که دست از این اعمال غیرعاقلانه بردارند. همچنین از افکار عمومی و بین‌المللی خواسته‌اند که در مقابل این تهدیدها هشیار باشند و سکوت نکنند.