ه.پ.گ مشخصات ۵ گریلای شهید را اعلام کرد

ه.پ.گ مشخصات ۵ گریلای جانباخته در عرصه آمد را منتشر کرده و می‌گوید که پرچم آزادی شهدا را در اهتزاز نگاه خواهد داشت

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان درباره‌ی ۵ گریلا که در عرصه‌ی آمد به شهادت رسیده بودند بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است:

" در بیانیه‌ی روز ۲۹ آوریل/ ۹ اردیبهشت اعلام کرده بودیم، روز ۲۴ آوریل/ ۴ اردیبهشت ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی شهید رمزی در آمد تحرکات گسترده‌ای را آغاز کرد. پس از عملیات نیروهایمان علیه یگان‌های دشمن درگیری روی داد و در نتیجه‌ی این درگیری رفقای ما عزیز، باهوز، فرهات، میرخاس و زانا به شهادت رسیدند. مشخصات رفقایمان که دلیرانه علیه دشمنان جنگیده و به شهادت رسیدند به شرح زیر است:

   نام: مسعود آکتاش

   کد سازمانی: عزیز آرارات

   مکان تولد: چولیک

   مکان و زمان شهادت: ۲۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت – آمد


   نام: اونور کارتال

   کد سازمانی: باهوز بوتان

   مکان تولد: مرسین

   مکان و زمان شهادت: ۲۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت - آمد


   نام: حامیت آکدوغان

   کد سازمانی: فرهاد لشکر

   مکان تولد: مردین

   مکان و زمان شهادت: ۲۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت - آمد


   نام: مسلم ارماک

   کد سازمانی: میرخاس ناسیرو

   مکان تولد: الیه

   مکان و زمان شهادت: ۲۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت - آمد


   نام: محمد رشات تکین

   کد سازمانی: زانا آندوک

   مکان تولد: آمد

   مکان و زمان شهادت: ۲۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت - آمد

 

  رفقایمان عزیز آرارات، باهوز بوتان، فرهاد لشکر، میرخاس ناسیرو و زانا آندوک در زمان حملات وحشیانه‌ی دولت ترک بر خلق کرد به صفوف گریلا پیوستند. هر یک از رفقایمان با فعالیت‌های گریلایی خویش در کوهستان‌های کردستان؛ با زحمات و فداکاری‌های وظایف مهمی را به انجام رساندند. رفقای جسورمان با ژرف‌اندیشی در خط مشی آپویی برای آزادی خلق کردستان زندگی خویش را فدا کردند و با مشارکتی جانثارانه استعمارگری را نابود ساختند.

  رفقایمان با مقاومتی بی‌نظیر عملیات نظامی دشمن در عرصه‌ی آمد را با شکست روبرو نموده و با پیروزی خویش در جنگ، راه را بر دشمنان سد کردند و به شهادت رسیدند.

  رفقایمان عزیز، باهوز، فرهاد، میرخاس و زانا با تعهد به رهبر آپو، خلق کردستان و رفقای خویش و همچنین با ایستار در عرصه‌ی زندگی و نظامی به میراثی برای رفقای خویش مبدل شدند. مقاومتی که رفقای ما با شجاعت در عرصه‌ی شهید رمزی نشان دادند، برای بار دیگر روحیه‌ی مبارزه‌ی گریلای آزادی را در کردستان به نمایش گذاشت و به دوستان و دشمنان اثبات کرد که مقاومت فدایی در کردستان نتیجه‌بخش خواهد بود.

در ابتدا به خانواده‌ی رفقایمان و سپس به تمامی خلق میهن دوست کردستان تسلیت گفته و پیمان می‌بندیم که پرچم آزادی شهدایمان را به اهتزاز درآوریم."