ه.پ.گ: ۱۶ ارتشی کشته شدند

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار به مناسبت سالروز شهادت زینب کناجی (زیلان) علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا که در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد، نیروهایمان به مناسبت سالروز شهادت شهید زیلان علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی تاثیر گذار به انجام رساندند.

  ساعت ۹:۰۵ روز ۲۳ ژوئن / ۲ تیر نیروهایمان علیه نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه که به ساخت پایگاهی بر تپه شهید رحیمه در گَوَر در جولمیرگ مشغول بودند، عملیاتی را انجام دادند.  نیروهایمان از دو طرف سنگر و خودرو‌های مکانیکی دشمن را هدف قرار دادند. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. پس از این عملیات اشغالگران  منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

  نیروهایمان در ساعت ۱۹:۳۰ همان روزدر نزدیکی روستای بدل در میان چله  و وان علیه ایست بازرسی دشمن عملیاتی را انجام دادند. نیروهایمان از ۳ طرف دشمنان را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۵ ارتشی کشته شده و همچنین به اتاقک و خودرو نظامی دشمن ضربه وارد شد.

  ساعت ۱۱:۳۰ روز ۲۴ژوئن / ۳ تیر نیروهایمان در راه میان تپه شهید فرمان و شهید علی شیر علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات ۳ ارتشی کشته و ۳ تن زخمی شدند.

  در عملیات یژاستار ۸ اشغالگر کشته شدند

  در ساعت ۱۹:۳۵ همان روز نیروهایمان در عرصه‌‌ی میدانکه در گور در جولمیرگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی را به انجام رساندند. نیروهایمان از دو طرف نیروهای دشمن را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۸ ارتشی کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

  تحرکات نظامی در آزاخپرت

   در ساعت ۰۰:۱۰ روز ۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه‌ی کارار در آزاخپرت در جولمیرگ تحرکاتی را آغاز کرده و در ساعت ۲ بالگرد‌های نظامی و هواپیماهای جنگنده‌ی نیروهای اشغالگر به بمباران منطقه پرداختند. پس از بمباران‌ها ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگرد‌ نظامیان خویش را در منطقه پیاده کرد. درگیری سختی رویداده و در نتیجه‌ی این درگیری ۲ تن از رفقایمان پس از مقاومتی قهرمانانه به شهادت رسیدند. تحرکات نظامی دشمن در ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد پایان یافته و نیروهای دشمن عقب نشینی کردند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  حملات هوایی

  هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را هدف قرار دادند. در این چهارچوب؛

  در ساعت‌های ۲۳ و ۰۰:۰۰ روز ۲۳ ژوئن / ۲ تیر ناحیه‌‌ی کونیشکا در زاپ، ساعت ۱۳ روز ۲۴ ژوئن / ۳ تیر ناحیه‌ی چلویا بچوک در زاپ و در ساعت ۱۳:۳۰ خنیره در خاکورک را بمباران کردند.

  در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد. پس از بمباران‌ها اراضی منطقه آتش گرفتند. "