هدف قرار دادن پهباد آمریکا از سوی سپاه پاسداران

خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه صبح امروز اعلام کردند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی را در خاک ایران مورد هدف قرار داده است.

  خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه صبح امروز اعلام کردند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی را در خاک ایران مورد هدف قرار داده است.

  ارتش آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به خبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز استان هرمزگان، هدف قرار گرفتن این هواپیمای بدون سرنشین خود را تایید کرد. اما مقام‌های امریکایی اعلام نمودند که هیچ هواپیمای آمریکایی در حریم هوایی ایران مورد حمله قرار نگرفته است.

 سلامی سردار سپاه با اعلام خبر هدف قرار دادن این پهباد جاسوسسی آمریکا امروز اعلام نمود که در سحرگاه امروز پدافند هوایی سپاه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را که در حال تعرض به حریم ایران بود را شجاعانه سرنگون کرد. 

  سلامی این اقدام سپاه را پیام اشکار و قاطع و صریح به امریکا  خوانده و گفت مرزها خط قرمز ما است و هر دشمنی که به این مرزها تعرض کند برنخواهد گشت.

  با اعلام خبر هدف قرار دادن یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا از نوع  تریتون MQ-4C  توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارتش آمریکا گزارش داده است که ایران پهباد ارتش آمریکا را نه در حریم هوایی ایران، بلکه بر فراز آبهای بین المللی هدف قرار داده است.

  طبق گزارش‌های منتشر شده این پهباد جاسوسی با موشک زمین به هوا بر فراز آب‌های بین المللی مورد هدف قرار گرفته  و سقوط کرده  است.

  به نوشته رویترز  کاپیتان بیل اوربان در نیروی دریایی آمریکا و سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده  سنتکام با تایید هدف قرار گرفتن پهپاد خود مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین در حریم ایران پرواز نکرده است.

  لوکاس تاملینسون خبرنگار شبکه فاکسنیوز نیز به نقل از یک مقام ارتش آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد  پهپاد مدل تریتون MQ-4C متعلق به نیروی دریایی آمریکا توسط موشک زمین به هوای ایرانی‌ها بر فراز تنگه هرمز در حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار گرفته است.