هزاران کردستانی در همبستگی با عفرین اشغالی به میدان‌ آمدند

​​​​​​​در نخستین سالروز حمله مشترک رژیم ترک و تروریست‌های القاعده سوریه به عفرین هزاران کردستانی در وین، برلین و هانوفر دست به راهپیمایی زدند

اولین سالروز آغاز حملات اشغالگرانه به عفرین در شهر وین پایتخت اتریش محکوم شد.

 

کردستانی‌های ساکن در اتریش صبح امروز با در دست گرفتن پرچم‌های ی.پ.گ/ی.پ.ژ و پوسترهای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در میدان وستباهنوف کریستان برادو پلاتز شهر وین گردهم آمدند.

 

آگری کوبانی نماینده حزب اتحاد دمکراتیک- پ.ی.د در سخنانی بر لزوم ارتقای مبارزات برای هرچه زودتر نجات دادن عفرین از چنگال تروریست‌ها و رژیم غاصب ترک تأکید کرد.

 

شرکت کنندگان سپس با سردادن شعارهای "زنده باد عفرین"، "زنده باد روژاوا" بسوی ماسومکوارتر راهپیمایی کردند.

 

در ادامه تجمعی در ماسومکوارتر برگزار شد و در آن گرهارد مجیک دبیر کل ابتکار عمل سندیکاهای کمونیست سخنرانی کرد. مجیک اشغال عفرین را محکوم کرده و حمایت خود را از مبارزات خلق کرد اعلام نمود.

برلین

در نخستین سالروز اشغال عفرین تجمعی در برلین پایتخت آلمان برگزار شد،

کردستانی‌ها همراه با نمایندگان نهادهای وابسته به کردها، ترکها، آلمانی‌ها و خلق‌های دیگر از هرمانپلاتز شهر برلین راهپیمایی خود را آغاز نمودند.

 

شرکت کنندگان پلاکاردهایی با مضمون "دفاع از عفرین صیانت از زندگیست"، "ترک و تبهکارانش از میهنمان خارج شوند" در دست گرفته بودند.

 

راهپیمایی تا میدان کروزبرگ اورانیپلاتز ادامه یافت و سپس با سرود "عصر انقلاب- چرخا شورشه" به پایان رسید.

 

هانوفر

در شهر هانوفر آلمان هم با همین منظور راهپیمایی و تجمع اعتراضی برگزار شد.

 

باوه عمر نماینده حزب اتحاد دمکراتیک در هانوفر، جوان چولک رییس مشترک ن.ج.د.ک در این شهر، یلماز کابا و دوریم آکب نمایندگان تژک در این تجمع سخنانی ایراد کردند.

 

پس از سخنرانی افراد یاد شده شرکت کنندگان بسوی میدان میتینگ راهپیمایی خود را آغاز کردند.

 

شرکت کنندگان در این فعالیت اعتراضی تأکید کردند که خلق کرد هیچگاه از مبارزه برای رهایی عفرین دست نخواهند کشید و بر لزوم هر چه زودتر پایان یافتن حصر عبدالله اوجالان و زندانیان محبوس در سیاه‌چاله‌های رژیم ترک پای‌ فشردند.