هشدار جدی نسبت به وضعیت سلامتی ١۴ کنشگر اعتصاب غذای استراسبورگ

​​​​​​​١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی در استراسبورگ در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد از ١٠٧ روز است که در اعتصاب غذای نامحدود بسر می‌برند، هشدار داده شد که عواقب ناگوار جسمی سلامتی اعتصاب کنندگان را تهدید می‌کند.

وضعیت جسمی ١۴ اعتصاب کننده غذا در استراسبورگ فرانسه که امروز ١٠٧ روز اعتصاب خود را پشت‌سر گذاشتند رو به وخامت می‌رود. اغلب کنشگران در بستر قرار گرفته و به بیخوابی دچار شده‌اند.

 

 تیم پزشکی اعتصابگران غذا در استراسبورگ اعلام کرد که اعضا و جوارح داخلی کنشگران متحمل بیماریهای جدی شده‌اند. ماهیچه‌های برخی از آنها توان خود را از دست داده‌اند، در قفسه سینه دچار دردهای مزمن شده و خوابشان دچار اختلال شده است.

 

دکتر فخرالدین گونش مسئول تیم پزشکی اعتصابگران غذا در استراسبورگ نسبت به زیان‌های دائمی جسمی کنشگران هشدار داد. به گفته وی با طولانی شده مدت اعتصاب جسم فعالان به شدت تضعیف شده و ماهیچه‌های آنان به تحلیل رفته است.

 

به گفته‌ی وی ناراحتی‌های گوارشی در میان اعتصابگران غذا به دلیل عدم تغذیه بر سیستم تنفسی آنان تأثیر گذاشته و به این دلیل گوش کرم سلهان دچار عفونت داخلی شده است.

 

اختلال خواب بسیار خطرناک است

به گفته دکتر گلشن ١۴ اعتصابگر غذا در استراسبورگ به سختی توان نوشیدن مایعات را دارند، همچنین اختلال در خواب آنها هم بسیار نگران کننده است. برخی از آنان تنها دو ساعت می‌خوابند و یا به بیخوابی دچار شده‌اند. این امر به هشیاری آنان لطمه جدی وارد می‌کند و از این رو دچار سردردهای شدید می‌گردند.

 

دکتر گلشن گفت: زیان‌های وارده به سیستم عصبی به بیماری‌های دائمی در اعتصابگران می‌انجامد.

 

وی از سازمان‌های پزشکی فرانسه و نهادهای بین‌المللی در این زمینه خواست تا وضعیت کنشگران اعتصاب غذای استراسبورگ را مد نظر قرار دهند.

 

اسامی فعالانی که از ١٧ دسامبر ٢٠١٨/ ٢۶ آذر ١٣٩٧ در استراسبورگ دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند:

دیلک اوجالان پارلمانتار دوره‌های ٢۵ و ٢۶ مجلس ترکیه، گلستان چیا ایکه روزنامه‌نگار، نورگل باشاران، رمضان ایمیر، مهمت نعمت سویم، مصطفی ساریکایا سیاستمدار، محمد قادری، دنیز سورگوت فعال مدنی، آیفر اجه، یوکسل کوچ رییس مشترک ک.ج.د، کاردو بوکانی استاد دانشگاه، کرم سولهان، عگید ورال و اکرم یلماز.