هشدار مجدد مقامات آمریکایی به ایران

همزمان با افزایش تنشها در عراق و ادامه حملات موشکی به پایگاههای نیروهای آمریکایی در این کشور، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از افزایش احتمال خطر ایران سخن گفته است.

ژنرال مارک میلی شب گذشته در نشست با قانون‌گذاران کمیته نیروهای مسلح مجلس آمریکا در رابطه با احتمال افزایش خطر ناشی از اقدامات ایران گفت؛ ایران باید بسیار محتاط عمل کند.

بنابه گزارش میلیتاری تایمز، ژنرال میلی در پاسخ به این پرسش یک نماینده جمهوریخواه که چه زمانی صبر آمریکا در مقابل ایران به پایان می‌رسد جواب داده ست که توپ در زمین ایران قرار دارد و نحوه و گستره اقداماتی که جمهوری اسلامی ممکن است به آن دست بزند، شدت و میزان واکنش آمریکا را مشخص خواهد کرد. با این وجود ژنرال مارک میلی در این سخنان خود افزوده است که در شرایط مشخص فعلی، خویشتن‌داری، پاسخ مناسبی به شمار می‌رود.

هفته گذشته مارک اسپر وزیر دفاع امریکا نیز با اشاره به قیام دامنه دار در ایران، این اعتراضات را ناشی از  تحت فشار قرار گرفتن فزاینده جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرده بود.

به نظر مقامات آمریکایی، تداوم اعتراضات داخلی ایران می‌تواند به گسترش دامنه تهاجمات خارجی ایران در سطح منطقه نیز تبدل شود.

جان رود، از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که شواهدی حاکی از احتمال وقوع اقدامات تعرضی ایران قابل مشاهده است. جان رود در این اظهار نظر اعلام نموده بود که ما به حکومت ایران در مورد پیامدهای هر گونه اقدام بالقوه تعرضی پیام صریح و قاطعی داده‌ایم.