همکاری رژیم ترکیه با داعش و جبهه‌النصره در اعترافات مسئولان عالیرتبه میت

مسئولان بازداشت شده میت ترکیه اعتراف کردند که سازمان استخبارات ترکیه (میت) با تبهکاران داعش و النصره همکاری کرده است

مسئولان بازداشت شده میت ترکیه اعتراف کردند که سازمان استخبارات ترکیه (میت) با تبهکاران داعش و النصره همکاری کرده است

 

'آیدین گونل' و 'اورهان پکچتین' دو مقام عالیرتبه‌ی میت که توسط یگان ویژه‌ی گریلاهای ه.پ.گ در جنوب کردستان شناسایی و بازداشت شده‌اند، در ویدیوی تازه‌ای به چگونگی همکاری‌های میت با عناصر داعش و جبهه‌النصره اعتراف می‌کنند.

 

دو افسر عالیرتبه‌ی میت از ایجاد کمپ‌های آموزشی توسط رژیم ترکیه در مرزهای دیلوک، هاتای و رحا برای تبهکاران النصره و داعش پرده برداشتند و اعتراف نمودند که تبهکاران در این کمپ‌ها پس از دوره‌های آموزشی مسلح گردیده و سپس به سوریه روانه شده‌اند. همچنین گفتند که در هتلی در آنتالیا جلسه‌ای را برگزار نموده‌اند تا چگونگی بکارگیری داعش را در راستای اهداف میت مورد ارزیابی قرار دهند.

 

"آیدین گونل" در اعترافات خود از ارسال اسلحه به جبهه‌النصره با تریلی سخن گفت. به گفته وی در هتلی در آنتالیا با حضور ''هاکان فیدان'' مستشار میت، با تبهکاران النصره دیدار و گفتگو نموده‌اند. گونل افزوده است که بعد از کنترل نمودن موصل توسط داعش، سازمان میت با آنان تجارت نموده است.

 

"اورهان پکچتین" نیز صحت گفته‌های آیدین گونل را تایید کرد و از ارسال کمک‌های مالی و نظامی از سوی میت برای تبهکاران داعش، النصره و ارتش آزاد سخن گفت.

 

آنها اعتراف کرده‌اند که سازمان میت در شهرهای وان، استانبول و آمد خانه‌های ویژه‌ای را برای تحقیق با اشخاصی که بصورت غیرقانونی دستگیر می‌کنند دایر کرده تا کسی از دستگیر شدن و سرنوشت آنان مطلع نگردد.

 

در ادامه هر دو اعتراف کردند که سازمان میت از طریق ارتش آزاد اتوبوسی را به خاک سوریه فرستاده که با یک حمله‌ی انتحاری مواجه گشته و در نتیجه چهار تن از اعضای میت کشته شده‌اند که تاکنون حکومت از آن سخنی به میان نیاورده تا همکاری میت با تبهکاران آشکار نگردد.