"واشنگتن در مسئله ادلب مداخله نمی‌کند"

روبرت اوبرین مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام نمود که احتمال ندارد آمریکا به شیوه نظامی در مسئله ادلب دخالت کند

روبرت اوبرین در جریان سخنرانی در پنلی که در واشنگتن برگزار شد با اشاره به وضعیت دشوار ادلب در روزهای اخیر اظهار داشت که رژیم اسد به نیروهای رژیم ترکیه و نیروهای همکار با آنها حمله کرده است. آیا آنها متتظر ما هستند که نقش پلیس بین الملل را ایفا کنیم؟ این خواسته را که آمریکا باید در این رابطه کاری انجام دهد درست نمی‌بینم. نیروهای روسی، ایران و سوریه در کنار ترکیه و نیروهای وابسته به آن قرار دارند. چه لزومی دارد که ما برای توقف جنگ کاری بکنیم؟

روبرت اوبرین در ادامه سخنان خود اظهار داشت که وضعیت ادلب بسیار ناگوار است. اسد بازیگر بسیار بدی است. ایران نیز همچنین. قدم‌هایی که ترکیه و روسیه برمی‌دارند، وضعیت را رو به بهبود نمی‌برد.

اوبرین ادعا کرد که «واشنگتن تلاش می‌کند تا راه آشتی و صلح را در سوریه بیابد.» مشاور امنیت ملی آمریکا نگفت که همکاری واشنگتن با آنکارا و اشغال شمال سوریه از سوی ارتش ترکیه و گروهک‌های بنیادگرای تروریست چه خدمتی به آشتی و صلح در سوریه می‌‌کند.

همزمان روبرت اوبرین خاطرنشان ساخت که لزومی ندارد آمریکا اقدامات پلید رژیمهای سوریه و ایران را متوقف نماید، از سوی دیگر آمریکا نیز چوب جادویی در اختیار ندارد که وضعیت ادلب را حل نماید. روبرت اوبرین در ادامه اظهار داشت که ما با تمامی روش‌های موجود حمله علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم. این یک جنگ داخلی وحشیانه به شمار می‌رود. اما من پیش‌بینی نمی‌کنم که آمریکا به شیوه‌ای نظامی در مسئله ادلب دخالت نماید.