وحشی‌گری جمهوری اسلامی در کردستان؛ کشته و زخمی‌ شدن شش کولبر در یک‌ شبانه‌روز

کشتار جمعی کولبران کرد از سوی رژیم ایران آغاز شده است. اتحادیه جوانان بانه با صدور فراخوانی از مردم بانه دعوت به عمل آورده‌اند تا در محکومیت کشتار کولبران، پس از برگزاری نماز جمعه به راهپیمایی و تجمع بپیوندند.

کشتار جمعی کولبران کرد از سوی رژیم ایران آغاز شده است. بنابر گزارش‌ منابع موثق تنها در روز پنج‌شنبه شش کولبر کردستانی از سوی نظامیان رژیم غاصب ایران کشته و یا زخمی شده‌اند

 

حوالی غروب روز پنج‌شنبه (٨ آذر/ ٢٩ نوامبر) کاروانی از کولبران در منطقه کانی‌خودا در مرز پیرانشار به کمین نیروهای مرزبانی رژیم گرفتار آمده‌اند و یک کولبر به نام فرهاد بیانک اهل روستای ماشکان با تیر مستقیم نظامیان در دم جان باخته است. صدیق بیانک برادر فرهاد و یک کولبر دیگر که هویت وی محرز نشده است زخمی شده‌اند.

 

کولبران کرد برای فرار از چنگ نیروهای رژیم به میادین مین کارگزاری شده سپاه در منطقه‌ای کانی‌‌خودا افتاده‌اند. از وضعیت این کولبران گرفتار در میدان مین سپاه خبری در دست نیست.

 

در همین روز در آتش مستقیم نظامیان رژیم در اطراف روستای مالته واقع در مرز بانه یک کولبر کردستانی با هویت هادی سلیمی (٣٠ ساله) متأهل و پدر دو فرزند اهل روستای ساله جانباخت و پسر عموی وی یادگار سلیمی و یک کولبر دیگر که هویت وی احراز نشده است زخمی شده‌اند.

 

روز چهارشنبه (٧ آذر/ ٢٨ نوامبر) کاروانی از کولبران در حوالی روستای کانی‌زرد از توابع سردشت هدف تیراندازی مستقیم نیروهای مرزبانی رژیم غاصب جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند. یک کولبر با هویت رضا وستاسیمانی در تیراندازی نظامیان ایران بشدت زخمی شده‌ است، از سوی دیگر در همین روز یک کولبر اهل روستای نمیشر بانه که هویت وی سعدالله شریف‌زاده (٢١ ساله) اعلام شده بر اثر سقوط از ارتفاعات زخمی گردید.

 

روز سه‌شنبه (۶ آذر/ ٢٧ نوامبر) هم در تیراندازی نظامیان رژیم اریان یک کولبر دیگر کردستانی به نام مهدی امینی در مرز بانه زخمی شده بود.

 

بنابر آمار جمعیت حقوق بشر کردستان از آغاز سال ٢٠١٨/ ١١ دی‌ماه ١٣٩۶ تا روز چهارشنبه (٢٨ نوامبر/ ٧ آذر سال جاری) ۵۴ کولبر و کاسبکار کرد جان خود را از دست داده‌اند و بالغ بر ٨٩ کولبر و کاسبکار دیگر زخمی شده‌اند.

 

جمعه‌ سیاه؛ فراخوان اتحادیه جوانان بانه به تجمع اعتراضی

اتحادیه جوانان شهر بانه در محکومیت جنایت‌های رژیم جمهوری اسلامی در کردستان با صدور فراخوانی آحاد شهروندان را به راهپیمایی و تجمع اعتراضی دعوت کردند

 

در فراخوان اتحادیه جوانان شهر بانه آمده است:

"با راهپیمایی و تجمع در میدان جهاد شهر بانه، نارضایتی خود را در مقابل کشتار کولبران اعلام می‌کنیم

 

مردم آزادیخواه بانه

ما فردا را "جمعه ی سیاه" نامیده‌ایم. در این روز برای اعلام نارضایتی نسبت که کشتار روزانه‌ی کولبران، به سمت میدان جهاد شهر بانه راهپیمایی خواهیم کرد.

 

از شما شهروندان آزادیخواه بانه می‌خواهیم، فردا بعد از نماز جمعه، از مسجد به سمت میدان جهاد راهپیمایی کنید و با برگزاری میتینگ نارضایتی خود نسبت به کشتار کولبران را اعلام کنید.

 

ما از بازاریان، معلمان مدارس و ماموستایان آیینی و همه‌ی اقشار جامعه دعوت می‌کنیم تا در این راهپیمایی شرکت کنند، همچنین از آزادیخواهان سایر شهرهای کردستان می‌خواهیم تا در این روز از مردم بانه حمایت کنند.‌

 

زمان و مکان: جمعه ۹ آذر/ ساعت ۲ بعداز ظهر- میدان جهاد / شهر بانه"