وضعیت فوق اضطراری در سه استان ایلام، لرستان و خوزستان

​​​​​​​رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد، وضعیت در سه استان ایلام، لرستان و خوزستان بحرانیست و مردم این استانها به کمک فوری نیازمند هستند

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد، در استان لرستان ۱۰ شهر در وضعیت بحرانی قرار دارند و در محاصره‌ی سیل قرار گرفته‌اند. بخصوص وضعیت در شهر پلدختر بسیار وخیم می‌باشد. مردم در محاصره‌ی سیل هستند و تعداد زیادی بر روی پشت بامها گیر افتاده‌اند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد، به دلیل شرایط جوی امکان کمک‌رسانی به این افراد وجود نداشته است اما از امروز بوسیله‌ی هلی‌کوپتر اقدام به نجات مردم گرفتار در سیل کرده‌اند.

 

وی در مورد استان ایلام نیز گفت، وضعیت در این استان نیز بحرانیست و به دلیل سیل و طغیان رودخانه‌ها، بسیاری از راههای ارتباطی در این استان مسدود می‌باشد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه‌ی سخنانش اعلام کرد، سیلابها و آبهای جاری از استانهای ایلام و لرستان به سمت خوزستان می‌روند. با تکمیل ظرفیت سدها و باز کردن آب سدها روستاهای بسیاری به زیر آب خواهند رفت. وی تاکید کرد در چنین شرایطی ۱۰۰ هزار نفر در استان خوزستان نیاز به اسکان اضطراری دارند.

همچنین در استان خوزستان به دلیل افزایش آب دز و کرخه و طغیان این رودخانه‌ها، دستور تخلیه‌ی فوری شهر فتح المبین و ۶۹ روستای شوش اعلام شد. در همین راستا فرماندار شوش اعلام کرد، با توجه به افزایش دبی رودخانه‌های دز و کرخه از اهالی روستاهای حاشیه دو رودخانه دز و کرخه در بخش شاوور، مرکزی و فتح‌المبین منازل خود را تخلیه کنند.

 

آمار قربانیان سیل؛ ۴۴ کشته 

قائم مقام سازمان اورژانس ایران آمار قربانیان سیل تا ظهر روز گذشته ۴۴ نفر اعلام کرده و می‌گوید؛ ٢١ نفر در استان فارس، ٧ نفر در گلستان، ۵ نفر در مازندران، ٣ نفر در خراسان شمالی، ٢ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، ٢ نفر در لرستان و در استان‌های کرماشان، خوزستان، همدان و سمنان هر کدام یک نفر بر اثر سیل جان خود را از دست داده‌اند.