١٠٢ روز اعتصاب  غذا در استراسبورگ

به منظور خاتمه دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، اعتصاب غذایی شروع شده است که امروز در در ١٠٢ روز خود قرار دارد. در این مدت ملاقات با اعتصاب کنندگان نیز ادامه یافته است.

به منظور خاتمه دادن به انزوای رهبر خلق کرد، با پیشاهنگی لیلا گوون ریاست مشترک ک.ج.د و نماینده‌ی مجلس اعتصاب غذایی شروع شده است که اندکی بعد از ان از ١٧ دسامبر سال ٢٠١٨، ١۴ کنشگر سیاسی و مدنی نیز استراسبورگ فرانسه دست به اعتصاب غذای نا محدود و بدون بازگشت زدند.

 

دیروز یکی از آکادمیسین‌های آمریکایی با نام دکتر توراو ردکرو به ملاقات اعتصاب کنندگان پرداخت؛ این آکادمیسین آمریکایی رساله‌ی دکتری خود را در ارتباط با گریلاهای کردستان نوشته است. ردکرو با آکادمیسین کرد فعال در این اعتصاب غذا، کاردو بوکانی و یوکسل کوچ ریاست مشترک ک.ج.د.ک اروپا به دیدار پرداخت. بعد از این دیدار ردکرو اعلام داشت که خلق کرد با این اقدام خود از برهه‌ی تاریخی مهمی صیانت کرده و به دلیل ارتباط اروپا با ترکیه و سکوت کمیته‌ی منع حقوق بشر اروپا، از وضعیت کنونی انتقاد نمود.

 

گونش ارزروم اوغلو یکی از زخمی‌های سوروچ نیز که در جریان حمله دولت ترک به این شهر مجروح شده بود به دیدار اعتصاب کنندگان پرداخت. ارزروم اوغلو در این دیدار اعلام داشت که مقاومت علیه انزوا گسترش یافته و با اشاره به زمانی که مجروح شده بود اظهار داشت که در ان زمان دولت اجازه اعزام آمبولانس را برای انتقال وی نداده بود، تنها با تلاشهای دیلک اوجالان نماینده‌ی مجلس بود که اجازه اعزام امبولانس برای وی داده شده بود.

 

دیلک اوجالان نیز در این رابطه اظهار داشت که این مقاومت علیه انزوای اوجالان به نتیجه دست خواهد یافت. احتمال می‌رود طی روزهای آینده هیاتهایی از فرانسه و ترکیه نیز برای دیدار با اعتصاب کنندگان عازم استراسبورگ شوند.