١٣٠ داعشی بازداشتی در روژاوا به فرانسه منتقل خواهند شد

​​​​​​​اعلام شد که ١٣٠ تبهکار داعش که در زندان‌های روژاوای کردستان تحت بازداشت قرار دارند با هواپیما به فرانسه منتقل خواهند شد

بنابر گزارش بی‌اف‌ام تی‌وی دست‌کم ١٣٠ تبهکار داعش محبوس در کمپ‌های تحت کنترل مبارزان کرد شمال سوریه با انتقال به فرانسه در این کشور محاکمه خواهند شد

 

طبق این گزارش عناصر داعش با هواپیما به فرانسه منتقل خواهند شد و سپس محاکمه آنان آغاز می‌شود.

 

کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه در این رابطه گفته است:"بازداشت شدگان پس از انتقال به فرانسه در اختیار وزارت دادگستری قرار می‌گیرند. اگر دادستانه حکم به بازداشت آنان بدهد به زندان منتقل خواهند شد."

 

کاستانر افزود: پیش از این تعدادی دیگر به فرانسه بازگشتند و بازداشت شدند. ما آنان را می‌شناسیم. آنهایی که به فرانسه منتقل شوند تحت بازداشت خواهند بود."

 

صدها داعشی بازداشت شده در زندان‌های مبارزان ی.پ.گ قرار دارند

مبارزان ی.پ.گ اکنون بیش از ٣ هزار تن از عناصر گروه تروریستی داعش را در اختیار دارند. این تبهکاران در زندان‌های روژاوا نگهداری می‌شوند. با افزایش عملیات تعداد بازداشتی‌ها هم بیشتر می‌شود. گفته می‌شود که ٨٠٠ تبهکار خارجی داعش در میان بازداشت‌‌شدگان قرار دارند. مسئولان روژاوا چندین بار از مسئولان آمریکا، فرانسه و آلمان برای محاکمه اعضای داعش درخواست کمک کرده است. تاکنون اندونزی، روسیه، فاس و سودان استرداد عناصر تبهکار داعشی تابعه خویش را از ی.پ.گ درخواست کرده‌اند.