٢٠ پارلمانتار زن آلمان: مطالبات لیلا گووَن خواسته‌های ماست

​​​​​​​٢٠ تن از پارلمانتاران زن ایالت‌‌های آلمان خواستند تا هر چه زودتر به خواسته‌های لیلا گووَن مبنی بر پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان عمل شود

نمایندگان زن مجلس فدرال آلمان با اعلام اینکه خواسته‌های لیلا گووَن خواسته‌های آنان است خواهان عملی شدن مطالبات گووَن و دیگر اعتصابگران غدا شده‌اند. این نمایندگان با صدور فراخوانی مشترک از دولت آلمان خواسته‌اند تا بر دولت ترکیه فشار وارد کند.

 

لیلا گووَن رییس رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ با هدف پایان دادن به حصر و انزوای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از ٩٩ روز پیش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. در ادامه حمایت بین‌المللی از خواسته‌های لیلا گووَن ٢٠ پارلمانتار زن آلمان از هشت ایالت این کشور فراخوان مشترکی را صادر کرده و در آن با گووَن اعلام همبستگی نموده‌اند.

 

در فراخوان آمده است که لیلا گووَن برای پایان دادن به حصر اوجالان از ٧ نوامبر ٢٠١٨/ ١۶ آبان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است و در وضعیت جسمی ناگواری بسر می‌برد.

 

دولت ترکیه باید طبق پیماننامه حقوق بشر اروپا رفتار کند

در فراخوان ٢٠ پارلمانتار زن آلمان به گستردگی اعتصاب غذای نامحدود در کردستان و اروپا اشاره شده و آمده است؛ ما همچون پارلمانتاران زن نمی‌توانیم در برابر این وضعیت سکوت کنیم، همانگونه که لیلا گووَن اعلام کرده است ما نیز از ترکیه می‌خواهیم طبق موازین حقوق بشر اروپا که خود آنها را امضا نموده رفتار کند و فورا به حصر اوجالان پایان دهد."

 

نمایندگان زن در ادامه خواهان حل صلح‌جویانه مسئله کرد در ترکیه و آزادی فوری روئسای مشترک شهرداری، پارلمانتارهای ه.د.پ و سیاستمداران مخالف از زندان‌های رژیم ترکیه شده‌اند.

 

نمایندگان زن پارلمان آلمان با حمایت از فراخوان ۵٠ برنده جایزه نوبل در اعلام حمایت از خواسته‌های لیلا گووَن و پایان دادن به حصر اوجالان رهبر خلق کرد افزوده‌اند؛ "از دولت فدرال آلمان می‌خواهیم به دولت ترکیه که از شرکای بزرگ آن است فشار سیاسی وارد کند."

 

این فراخوان با همکاری بریوان آیماز پارلمانتار سبزها و جانسو ازدمیر عضو شورای ایالت هامبورگ تهیه شده است.

 

انتظار می‌رود طی روزهای آتی تعدادی دیگر از پارلمانتارهای آلمان حمایت خود را از این فراخوان اعلام نمایند.

 

اسامی پارلمانتارهایی که فراخوان مذکور را امضا کرده‌اند:

آنکە شوارتزنبرگ از ایالت براندبنورگ حزب چپ، بریوان آیماز از ایالت راین وستفالیای شمالی از حزب سبزها، کریستیانا شنایدر از ایالت هامبورگ حزب چپ، کلودیا کهلر از ایالت باواریا حزب سبزها، کرنلیا لودیمان از ایالت زاکسن آنهالت و رییس فراکسیون حزب سبزها، ایوا فون آنگرین از ایالت زاکسن آنهالت و رییس فراکسیون حزب چپ، گلسرن دمیرل از ایالت باواریا معاونت رییس فراکسیون حزب سبزها، هایکه زودمان از ایالت هامبورک حزب چپ، جولیانا ناگل از ایالت ساکسون حزب چپ، کارولا شتانگه از ایالالت تورینگن حزب چپ، کاتی آنجلا از ایالت تورینگن حزب چپ، کاتینا شوبرت از ایالت برلین حزب چپ. کرسیتینا کودیتز از ایالت ساکسون حزب چپ. میریام شترونگ از ایالت برمن حزب چپ، سابینا بویدینگاوس از ایالت هامبور  رییس مشترک فراکسیون چپ‌ها، سانی کورتز از ایالت باواریا و از حزب سبز، سوفیا لینداکس از ایالت برمن حزب چپ.