٧٣ روز اعتصاب غذای نامحدود در استراسبورگ

​​​​​​​اعتصابگران غذا در استراسبورگ به بیماری‌های جسمی مبتلا شده‌اند. پزشکان معالج از یکسو خواهان درمان بیماری اعتصابگران هستند و از سوی دیگر خواستار توجه به خواسته‌های آنان، احترام به اراده آنها و عمل به مطالباتشان هستند

دکتر فخرالدین گلشن در رابطه با وضعیت جسمی ١۴ مقاومتگر شرکت کننده در اعتصاب غذای استراسبورگ با خبرگزاری فرات گفت‌وگو کرد.

 

دکتر گلشن با اشاره به وضعیت جسمی اعتصابگران از کاهش سریع وزن آنان طی هفته گذشته خبر داد. به گفته دکتر گلشن ماهیچه‌های اعتصابیون به تحلیل می‌روند و این امر خطر ابتلا به بیماری‌ و عوارض داخلی را در آن‌ها افزایش داده است.

 

وی از احتمال بیماری قلبی اعتصابیون پس از به تحلیل رفتن ماهیچه‌های آنان سخن به میان آورد و آن را هشداری جدی برای جان آنان عنوان کرد.

 

دکتر گلشن با یادآوری مخالفت مقاومت‌گران با مداوای پزشکی گفت؛"تشخیص داده‌ایم که نعمت سویم و اکرم یاپچ در هفته گذشته بشدت کاهش وزن داشته‌اند، همچنین وضعیت دیگران هم به همین گونه است. فشار خون افت کرده و اطراف چشمشان کبود شده است. اعتصابگران به نور، صدا و حتی بو حساسیت نشان می‌دهند. توان خوابیدن را از دست داده‌اند و پوست آنان دچار ورم شده است."

 

زیان‌های جبران‌ناپذیر جسمی به اعتصابگران وارد خواهد شد

به گفته دکتر گلشن اعتصاب غذا زیان‌های جبران‌ناپذیری را برای اعتصابگران در پی دارد. حتی اگر این فعالیت با پیروزی به نتیجه برسد بازهم زیان‌های جسمی جبران‌ناپذیری را برای اعتصابیون به همراه خواهد داشت. این ناراحتی‌ها به سیستم عصبی مرتبط است. امکان اینکه مداوما فشار خون نامتعادلی داشته باشند و در مفاصل خود احساس درد شدید کنند همچنان باقی خواهد بود. همچنین پوکی استخوان و عفونت روده‌ها آنان را تهدید می‌کند."

 

به گفته دکتر گلشن وضعیت بینایی کاردو بوکانی نامساعد است و توان بینایی وی چندین درجه افت کرده است.

 

دکتر گلشن ضمن انتقاد از سکوت سازمان پزشکان بدون مرز و سازمان بهداشت جهانی از این سازمان‌ها خواست تا وضعیت اعتصابگران را مد نظر قرار دهند.

 

وی در پایان به فشار بیمارستان‌ها بر اعتصابگران پرداخته و گفت:"هفته گذشته یکی از اعتصابگران به نام کرم سولهان به بیمارستان منتقل شد. پرسنل بیمارستان سولهان را تحت فشار قرار داده و به وی گفته‌اند به شرطی به او کمک خواهند کرد که دست از اعتصاب بردارد." دکتر گلشن در این رابطه رفتار پرسنل بیمارستان‌ها را مورد انتقاد قرار داد و از آنان خواست به اراده مقاومت‌گران احترام بگذارند.

 

وی در پایان از سازمان‌های پزشکی بین‌المللی دعوت کرد به جای سیاسی‌کاری به وظیفه خود در قبال سلامت جسمی انسان‌ها عمل کنند.