٨ زندانی دیگر در زندان شاکران دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند

​​​​​​​پارلمانتار حزب دمکراتیک خلقها ه.د.پ سرپیل کمالبای و گروهی از وکلا از زندان شاکران در منطقه‌ی علی آقا استان ازمیر ترکیه بازدید کردند. مسئول زندان و قاضی اجازه‌ی برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در مقابل زندان را ندادند

پارلمانتار حزب دمکراتیک خلقها ه.د.پ سرپیل کمالبای و گروهی از وکلا از زندان شاکران در منطقه‌ی علی آقا استان ازمیر ترکیه بازدید کردند. مسئول زندان و قاضی اجازه‌ی برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در مقابل زندان را ندادند. همچنین مانع از فیلم‌برداری و ضبط گزارش توسط خبرنگاران شدند. به همین دلیل سرپیل کمالبای در صفحه‌ی تویتر خود اخبار دیدار از این زندان را منتشر کرد.

 

کمالبای اعلام کرد، با قاضی و رئیس زندان دیدار کرده‌اند. آنها به شیوه‌ای غیرقانونی مانع از انتشار اخبار شده‌اند. وی گفت"اعتصاب غذای لیلا گوون در روز ۱۰۳م ادامه دارد و در ۶۰ زندان، زندانیان اعتصاب غذا کرده‌اند".

 

کمالبای از مسئولین دولت و وزارت داخله خواست برای آنکه از یک رخداد ناگوار پیشگیری شود، تمام تلاش خود را بکنند.

 

همچنین در دیدار وکلا با زندانیان مشخص شد که ٨ زندانی دیگر دست به اعتصاب غذای نامحدود کرده‌اند. در بخش ت زندان شاکران زندانیان اولاش اوزایکان، حکیم دملی، سینان کویونجو، فرات اوندش و بهروز شجاعی و در بخش زنان زندان شکران، رمزیه پولات، آزیمه اشک و شهریبان چوبان از ۱۵ فوریه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.