آمار روز چهارشنبه وزارت بهداشت در مورد کرونا: ٩٢ قربانی، ٢٩٢٢ ابتلا/ نائب رئیس مجلس ایران: آمارها واقعی نیست!

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ظهر روز چهارشنبه ١۴ اسفند تازه‌ترین آمار دولتی مربوط به وضعیت بیماری کرونا را اعلام کرد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی گفت که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ٢٩٢٢ و تعداد جانباختگان به ٩٢ نفر افزایش یافته است.

به گفته‌ی جهانپور استان تهران با ٢۵٣، قم با ١٠١ و گیلان با ٣۵ مورد تازه بیشترین افزایش را به ویروس کووید١٩ طی شبانه‌روز گذشته داشته‌اند.

او افزود که ۵۵٢ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

نایب رئیس مجلس: آمار وزارت بهداشت واقعی نیست

مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت خاتمی و نایب رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی آمارهای رسمی وزارت بهداشت درباره تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا را غیرواقعی خواند.

پزشکیان گفت:"چون یک تعداد از این بیماران کرونا اصلا علامت ندارند که ما تست کنیم؛ ۹۵ نفر را پیدا می‌کنیم و دو نفر می‌میرند، بعد هم می‌گوییم از ۱۰۰ نفر اینقدر نفر آدم مرده است، درحالیکه از ۱۰۰ نفر نیست؛ شاید از ۱۰ هزار نفر، دو درصدش مرده باشد."

او بدون اعلام تعداد نمایندگان مبتلا به کرونا در مجلس افزود:"من آمار ندارم اما به هرحال مجلس شورای اسلامی که همه ظاهرا سالم بودند و همین جوری تست کرونا داده‌اند، الان تعداد قابل توجهی‌شان مثبت است؛ در جامعه هم وضعیت همین است و فقط تست ندادهاند، اگر تست می‌دادند آنها هم مثبت می‌شدند."

نائب رئیس مجلس سپس با تأکید بر اینکه قم باید از روز اول قرنطینه می‌شد افزود:"من اگر جای وزارتخانه بودم روز اول قم را قرنطینه می‌کردم و اجازه نمی‌دادم بیرون بروند. اینکه کشور را ۱۵ روز تعطیل می‌کردند بهتر از این بود که الان کلا تعطیل شود. الان بیمارستان‌ها برای مریض‌ها جا ندارد.روزبه‌روز هم بدتر خواهد شد. اقتصاد و همه‌چیز مملکت را هم به‌نظرم بهم خواهد ریخت؛ مگر اینکه بصورت جدی و نظامی با آن برخورد کنند، شوخی بردار نیست."