خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

پ.د.ک به همدستی در حملات ترکیه به ایزدی‌های شنگال اعتراف کرد

رسانه‌های وابسته به نچیروان بارزانی رئیس حکومت اقلیم گزارشی را منتشر کرده‌اند که در آن به شیوه‌ای آشکار مشارکت حکومت اقلیم کوردستان در قتلعام ایزدی‌های شنگال را تأیید کرده است.

شبکه روداو وابسته به نچیروان بارزانی در گزارشی یکبار دیگر ادعاهای دیکتاتور ترکیه طیب اردوغان در مورد شنگال را تأیید کرده است. این رسانه که همچون شعبه هولیر مرکز جنگ روانی وابسته به سازمان میت ترکیه قلمداد می‌شود یکبار دیگر با ادعای حضور گریلاهای پ.ک.ک در شنگال سعی دارد حملات به جوانان ایزدی عضو ی.ب.ش و ی.ژ.ش از سوی ارتش ترکیه را مشروع نشان دهد.

نچیروان بارزانی روز دوم آگوست سال جاری همزمان با ششمین سالروز قتلعام ایزدی‌ها از سوی داعش (٢٠١۴)، با کمال وقاحت از جوانان ایزدی‌ ساکن و مدافع شنگال خواست تا شنگال را ترک کنند.

روداو در گزارش خود اعتراف کرده است که بارزانی‌ها برای قتلعام تازه خلق ایزدی با آمریکا و ترکیه به تواقف رسیده‌اند. در گزارش روداو آمده است:"نقشه‌ای سه جانبه میان حکومت اقلیم کوردستان، ترکیه و عراق با مشارکت آمریکا برای اخراج تمامی نظامیان شنگال بجز نیروهای رسمی طرح شده است."

منظور پ.د.ک از نیروهای رسمی پیشمرگه‌های تحت فرمان بارزانی هستند که در ٣ آگوست ٢٠١۴ خلق ایزدی‌ شنگال را به جنایت‌کاران داعش تقدیم کردند. بارزانی‌ها در تلاش هستند در هر صورت دولت عراق را به جنگ علیه جوانان ایزدی مدافع شنگال بکشانند.

ی.ب.ش و ی.ژ.ش پیش از این در بیانیه‌های جداگانه‌ای تأکید نموده بودند با گسترش سازماندهی و ارتقای آگاهی خلق شنگال به هر نوع حمله‌ بدخواهان و فتنه‌گران پاسخ درخور می‌دهند.