پارلمانتار فرانسوی: چگونه ١.۵٠٠.٠٠٠ انسان بصورت جمعی خودکشی می‌کنند؟

یک پارلمانتار فرانسوی که هدف حمله رسانه‌های نژادپرست ترکیه قرار گرفته است رژیم حاکم را بشدت مورد انتقاد قرار داد و نژادپرستی ترک‌ها را به سخره گرفت

یک پارلمانتار فرانسوی که هدف حمله رسانه‌های نژادپرست ترکیه قرار گرفته است رژیم حاکم را بشدت مورد انتقاد قرار داد و نژادپرستی ترک‌ها را به سخره گرفت

 

سونیا کریم پارلمانتار فرانسوی روز جمعه در گفتگو با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه دولت ترکیه انکار قتل‌عام ارمنی‌ها را مورد انتقاد قرار داده بود. این پارلمانتار در نشست نمایندگان عضو شورای ناتو در آنتالیا طی سخنانی با انتقادهای شدید از مقام‌های دولت ترک گفت، 'روایت تاریخی‌ای را که از سوی نیروی غالب بیان شده' رد می‌کنیم.

 

کریم همان روز در بیانیه‌ای به وزیر امور خارجه رژیم ترک پاسخ داده و به طعنه گفته بود، در فرانسه وقایع دوره استعمارگری این کشور را می‌توان مورد گفتگو قرار داد. وی با اشاره به سخنان چاوش اوغلو افزوده بود؛ پذیرش ٢۴ آوریل همچون سالروز گرامیداشت نسل‌کشی ملی ارمنی‌ها، تجربه‌ای [مفید] برای کسی نیست، فرانسه به کسب چنین تجربه‌ای از دیگران نیاز ندارد، بویژه از سوی ترکیه."

 

این پارلمانتار فرانسوی که اصالت تونسی دارد در رسانه‌های اجتماعی هدف تهدیدهای آشکار و پنهان نژادپرستان ترک قرار گرفت.

 

در خبرگزاری‌های متعلق به رژیم ترک گزارشهای مرتبط با این پارلمانتار تحریف شد. رسانه‌های تحت نفوذ رژیم مدعی شدند که سونیا از ترس سخنان چاوش اوغلو فرار کرده است. حتی در برخی از ویدیو‌های منتشر شده از سوی نژادپرستان ترک سرودهای بنیادگرایانه و سوره فتح قرار داده شد.

 

سونیا کریم؛ چگونه ١ میلیون و ۵٠٠ هزار تن بصورت جمعی خودکشی می‌کنند؟

سونیا کریم روز گذشته ویدیویی از نشست عالی پارلمانتاران کشورهای عضو ناتو در آنتالیا منتشر کرده و خاطرنشان کرد که در رسانه‌های اجتماعی و بنگاههای خبری ترکیه گزارش‌های کذب علیه وی پخش شد‌‌ه‌اند. او همچنین خواهان توضیح از مسئولان دولت ترک در مورد اظهارتشان در مورد فرانسه شد.

 

سونیا در ادامه انکار نسل‌کشی ارمنیان را تئوری پوچ و بی‌اساس دولت ترکیه عنوان کرده و به سخره می‌گوید:"ما از قتل‌عام ارمنی‌ها سخن گفتیم، چگونه یک میلیون و ۵٠٠ هزار انسان بصورت جمعی خودکشی می‌کنند؟".