پارلمانتاران وستفالن آلمان خطاب به رژیم ترکیه: به حصر اوجالان پایان دهید

​​​​​​​پارلمانتاران حزب سبز و حزب سوسیال دمکرات در ایالت وستفالن راین شمال، که بزرگترین ایالت آلمان است اعلام کردند، باید حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد پایان یابد

برای پایان حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد روز به روز بیانیه و اعلامیه توسط سیاستمداران و احزاب گوناگون اروپا بیشتر منتشر می‌شود. اخیرا ابراهیم یتیم پارلمانتار حزب سوسیال دمکرات و بریوان آیماز پارلمانتار حزب سبز در پارلمان ایالت ویستفالن راین شمال آلمان نیز در این مورد بیانیه‌ای منتشر کردند.

 

این دو پارلمانتار به روزنامه‌ی فونک مدیا اعلام کردند، باید خواست سیاستمداران و فعالین اعتصاب کرده انجام شود.

 

پارلمانتار آیماز در حزب سبز اعلام کرد، "باید آلمان و اروپا خواست فعالین اعتصاب کرده را ببینند. به این موضوع توجه کنند و گرنه وضعیت بدتر خواهد شد".

 

"درخواست پایان حصر، درخواستی انسانی است"

یتیم از حزب سوسیال دمکرات اعلام کرد، آزاد کردن لیلا گوون قدم خوبی است. وی گفت: "وضعیت لیلا گوون ثابت کرد که در ترکیه‌ی تحت امر اردوغان فشار بسیاری بر اپوزسیون وارد می‌شود".

 

یتیم همچنین اعلام کرد، درخواست پایان دادن به حصر درخواستی انسانی است. وی گفت: "این درخواست به موضع گیری انسانی ما بازمی‌گردد".

 

پارلمانتار یتیم از حکومت فدرال آلمان با ریاست مرکل خواست "باید ثابت کنیم که برای آزادی نظر خود را اعلام کنیم، حقوق بشر و محافظت از اپوزسیون بدون تغییر هستند".

 

حزب چپ برای فهمیدن موضع حکومت فدرال آلمان با ریاست مرکل یک پرسشنامه در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۹ را به حکومت آلمان تقدیم کرده بود. میخائیل روت وزیر امور خارجه‌ی آلمان در پارلمان به این پرسشها پاسخ داده بود، وی اعلام کرد، بر اساس توافقات بین‌المللی که دولت ترکیه آنها را امضا کرده است، باید حصر امرالی را پایان دهد.

 

علی‌رغم اینها حصر اوجالان هنوز ادامه دارد و اوجالان هنوز نمی‌تواند وکلا و خانواده‌ی خود را ببیند و سران برلین نیز تاکنون آشکارا این درخواست را از دولت ترکیه نکرده‌اند.

 

اعتصاب غذای توزاک در رسانه‌های آلمان

روزنامه‌ی فونک مدیا در مورد اعتصاب غذای مصطفی توزاک نوشت که در شهر دویسبورگ مدت ۱۵ روز است در اعتصاب غذای نامحدود به سر میبرد.

 

در این روزنامه به سخنان توزاک پرداخته شده است که گفته بود "فشار بر خلق کرد وجود دارد و چندین سال است این خلق با کشتار مواجه است. من خواهان صلح و عدالت هستم".

 

توزاک از روزی که اعتصاب غذایش را آغاز کرده است، ۵ کیلو وزن کم کرده است.