پروین بولدان: آ.ک.پ در داخل و خارج در حال بحران آفرینی است

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در جریان یک سخنرانی اظهار داشت که آ.ک.پ در داخل و خارج در حال ایجاد تنش، جنگ و بحران آفرینی است.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در نشست انتخاب زنان برای مدیریت دمکراتیک محلی که در الیح برگزار شد شرکت نمود.

پروین بولدان اعلام نمود که با انتخابات محلی ٣١ مارس، انتخاب رفقای آنها در ریاست مشترک شهرداریها پیروزی بزرگی بوده است. اما حکومت ا.ک.پ دست به تخریب پیروزیهای آنان زده است و از طریق سیستم گماشتگی، شهرداران انتصابی خود را به جای شهرداران انتخابی تحمیل کرده و در نهایت بسیاری از شهرداران ما را دستگیر نمود. این اقدام نیز نشان دهنده ترس آ.ک.پ از زنان است. ما حزبی هستیم که با مقاومت و مبارزه گسترش یافته‌ایم.

بولدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع و دخالت ترکیه در سوریه، روژآوا، لیبی و عراق گفت که ترکیه با موضعگیریهای خود نشان می‌دهد که می‌خواهد مسائل و مشکلات را از طریق جنگ و بی‌ثباتی حل نماید.

بولدان در این سخنان گفت: رئیس‌جمهور دیروز گفت که ما را به سوریه دعوت کردند و ما نیز به سوریه رفتیم. ما را به لیبی دعوت کردند و رفتیم. پس در روژآوا و شمال-شرق سوریه چه کسی ترکیه را دعوت کرده بود که عازم آنجا شده است؟ آیا اسد ترکیه را دعوت کرده است؟ آیا خلق‌های سوریه رژیم ترکیه را دعوت کرده‌اند؟ چه کسی ترکیه را به سوریه دعوت کرده است؟ می‌گفت که در آنجا کمربند ترور حضور دارد. می‌گفتند که به منظور درهم شکستن این حلقه ترور عازم روژآوا شده‌اند. برعکس، ترکیه به منظور نابودی کریدور صلح در شمال-شرق سوریه عازم روژآوا شده است. رفتن نیروهای ترکیه به این مناطق باعث ایجاد بحران شده است و خلق‌های ترکیه را نیز در بر می‌گیرد.

بولدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جامعه ترکیه و زنان خواهان جنگ نیستند. آنها در آینده نیز به حملات خود ادامه می‌دهند، اما ما با اتخاذ موضعی قدرتمندتر در مقابل آنان خواهیم ایستاد. ما تلاش می‌کنیم سالهای آینده را به سالهای تحقق آرمان‌ها و ایده‌های زنان تبدیل کنیم.