پروین بولدان: حصر اوجالان باید خاتمه یابد

​​​​​​​پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ با اشاره به مقاومت لیلا گووَن گفت: "گووَن دیگر در اوضاع وخیمی به سر می‌برد. حصر اوجالان باید فورا خاتمه یابد."

رئیس مشترک رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ امروز در جلسه این حزب سخنرانی کرد.

 

کشتار پاریس

بولدان با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز که در پاریس به قتل رسیدند، گفت: "هدف آنانی که دستور اجرای این کشتار را صادر کردند چه بود؟ هدف همان ادامه و تشدید حصر اوجالان بود که اکنون لیلا گوون خواستار پایان دادن به آن است. هدف پایان دادن به پروسه [صلح] بود. از ۵ آوریل ۲۰۱۵ حصر را تشدید کرده و جنگ را آغاز کردند. آنان که به قتل این سه مبارز فرمان دادند اکنون حصر را ادامه می‌دهند. حصر اوجالان و کشتار پاریس بی‌ارتباط از همدیگر نیستند.

 

مقاومت لیلا گووَن

بولدان در سخنرانی خود به اعتصاب غذای لیلا گوون اشاره کرد که علیه حصر آغاز شده و اکنون ۶۲ روز را پشت سر گذاشته است، وی گفت: "زندان به آدرس دوم لیلا مبدل شده است. وقتی که پدرش فوت کرد، او در زندان بود، وقتی مادرش فوت کرد، او باز هم در زندان بود. وزارت [دادگستری] با وجود اطلاع از وضعیت سلامت وی پیشنهاد کرد که او در یک ماشین محصور به مراسم عزاداری برود. لیلا ۱۴ کیلو وزن کم کرده است. فشار خونش پایین آمده است. معده‌اش مشکل دارد. وضع او بسیار وخیم است. در زندانی که به شکل غیر قانونی او در آنجا نگه‌داری می‌شود، او برای صلح و آینده میهن خود مبارزه می‌کند."

 

بولدان خاطر‌نشان ساخت که لیلا گوون نباید تنها بماند و افزود: "نه فقط برای لیلا، برای فرزندان خود، تقاضا می‌کنم، از همه نیروهای دمکراتیک و همه کسانی که به آینده خود فکر می‌اندیشند؛ لیلا برای شما در اعتصاب غذا به سر می‌برد. برای پایان دادن به حصر، برای صلح در میهن او در اعتصاب غذا است. برای اینکه این سرزمین توسط کاخ [ریاست جمهوری] به ویرانی کشیده نشود، برای اینکه تجزیه نشود؛ لیلا گوون برای اینها دست به اعتصاب غذا زده است.

 

بولدان با اشاره به اینکه بیشتر از ۱۵۰ زندانی در اعتصاب غذای نامحدود و دائم به سر می‌برند، گفت: "این حصر یا باید خاتمه یابد یا باید خاتمه یابد."