پوتین، مکرون و مرکل در ٢٧ اکتبر مهمان دیکتاتور ترکیه خواهند بود

​​​​​​​مسئولین ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه به منظوز بحث در مورد بحران سوریه در استانبول ترکیه گرد هم خواهند آمد

مسئولین ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه به منظوز بحث در مورد بحران سوریه در استانبول ترکیه گرد هم خواهند آمد

 

براساس اطلاعیه‌ی دفتر طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه، دیدار سران این چهار کشور در روز ۲۷ اکتبر/ ۵ آبانماه خواهد بود. در این دیدار رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور روسیه ولادمیر پوتین، رئیس جمهور فرانسه امانول مکرون و صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل حضور خواهند داشت. اگر چه در ظاهر گفته شده که موضوع این دیدار مسئله‌ی ادلب و بحران سوریه است اما صاحب‌نظران امور سوریه آنرا تلاش دیکتاتور ترکیه برای جلب همکاری بیشتر نیروهای بین‌المللی برای دشمنی با مبارزات دمکراتیک خلق‌های شمال و شرق سوریه می‌دانند.

 

بر اساس اخبار رسانه‌های فرانسه، کاخ الیزه تایید کرده است که مکرون در این نشست حضور خواهد داشت. یک منبع از ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: به منظور پیشگیری از یک بحران انسانی در ادلب و راه افتادن موج جدید آوارگان، فرانسه می‌خواهد از ادامه‌ی آتش بس حمایت کند و یک پروسه‌ی سیاسی همه طرفه را آغاز کند.

 

این نشست سران در حالی انجام می‌شود که مدت زمانی که برای درست کردن منطقه‌ی حائل که از طرف روسیه و ترکیه مشخص شده بود به پایان رسیده است، این دو کشور روز ۱۷ سپتامبر بر سر ایجاد منطقه‌ای خالی از اسلحه و نظامیان با هم به توافق رسیدند. براساس این توافق می‌باید تا تاریخ ۱۵ اکتبر منطقه از سلاح سنگین خالی می‌شد اما این اقدام از سوی گروههای تروریستی وابسته به آنکارا اجرایی نشد. ترکیه و روسیه به گروه تحریر الشام یک فرصت دیگر دادند تا از منطقه خارج شوند.

 

لازم به ذکر است دولت ترکیه در نشست چهارجانبه آتی در استانبول به عنوان نماینده‌ی تبهکاران عمل خواهد کرد.