پژاک: دماگوژی آمریکا به داعش و اردوغان خدمت می‌کند

​​​​​​​"این تصمیم دولت آمریکا تنها در راستای خدمت به نیروهای دیکتاتور، آشوبگر و تروریست‌های منطقه و جهان است"

مجلس حزب حیات آزاد کردستان- پژاک در بیانیه‌ای کتبی اقدام دولت آمریکا در مورد سه رهبر ارشد پ.ک.ک- ک.ج.ک و ه.پ.گ را به شدت محکوم کرده و آنرا مایه‌ی شرم و سرافکندگی دولت آمریکا می‌داند.

 

متن کامل بیانیه مجلس پژاک به شرح زیر است:

" دماگوژی آمریکا به داعش و اردوغان خدمت می‌کند

جنگ و بحران خاورمیانه و کردستان همچنان عمیق‌تر و به مرحله‌ی تازه سیاسی و دیپلماسی وارد می‌شود. نیروهای هژمونگرای جهانی و منطقه‌ای تمام توانایی خود را برای حفظ منافع خویش و توازنات سیاسی بکار گرفته‌اند. آنچه لازم به ذكر است جایگاه کردها با پیشاهنگی جنبش آزادیخواهی خلق کرد در جنگ جهانی سوم می‌باشد که نقش اصلی را در نابودی و نبرد علیه ترور به انجام رساندند و در برابر مدرنیته سرمایه‌داری به دفاع از هویت خلق‌های آزادیخواهی پرداختند. ایستار انقلابی و رویکرد مبارزات دمکراتیک جنبش آزادیخواهی کرد تمام دسایس و فتنه‌های عوامفریبانه نیروهای هژمونگرای جهانی و منطقه را نقش بر آب کرده است. به همین دلیل نیروهای نقاب‌دار و منفعت پرست برای تداوم حیات خود و عمل به سیاست‌های غیردمکراتیک‌ خویش، با انکار و نابودی هویت و اراده آزادیخواهی؛ نیروهای انقلابی را یک‌بار دیگر هدف حمله قرار داده‌اند.

 

به خصوص در مرحله‌ای که برای افکار عمومی جهان آشکار گشته که حزب کارگران کردستان‌ـ پ.ک.ک به عنوان نیرویی اصلی در کردستان و منطقه، در جنگ علیه داعش و شکست آن نقشی اساسی بر عهده داشته است. بنابراین پس از چنین مبارزه‌ای تاریخی، هدف قرار دادن سه مبارز پ.ک.ک و پیشاهنگ جنبش آزادیخواهی خلق کُرد به نام‌های رفیق (دوران کالکان، مراد کارایلان و جمیل بایک) از سوی آمریکا، از این حقیقت پرده برمی‌دارد که آمریکا و همپیمانان آن به دنبال ازبین‌بردن ترور و برقراری صلح و دمکراسی نیستند، بلکه کاملا برعکس آن به دنبال بی‌تاثیر‌نمودن و ازبین‌بردن نیروهای انقلابی و آزادیخواه جهان هستند که این موضوع به نوبه‌ی خود برای دولت آمریکا مایه‌ی شرم و سرافکندگی است. هرچند که دولت آمریکا در ربودن و تسلیم‌کردن رهبر آپو به دولت ترکیه و پس از آن نیز با تلاش برای تصفیه‌کردن پ.ک.ک دشمنی خود با خلق کُرد را نشان داده است. اکنون نیز تنها به تحمیل انزوا بر رهبر آپو و تداوم حملات دولت ترکیه به دستاوردهای خلق کُرد در هر چهار بخش کردستان اکتفا نکرده و با گرفتن این تصمیم تازه، با هدف تحکیم روابط خود با دولت ترکیه و افروختن شعله‌ی جنگ و خشونت در منطقه برای دستیابی به منافع خود، دشمنی خود با تمام خلق کُرد و خلق‌های آزادیخواه را آشکار کرد.

 

حزب حیات آزاد کردستان ـ پژاک این تصمیم آمریکا را کاملا اشتباه، غیرقانونی، پراگماتیستی، مغایر با تمام معیارهای حقوق بشری و همچنین آغاز مرحله‌ای تازه و خطرناک علیه خلق‌های آزادیخواه و تمامی نیروهای سوسیالیست و مبارزان کردستان و جهان قلمداد کرده و به شدت آن را محکوم می‌نماید. به دلیل اینکه این تصمیم دولت آمریکا تنها در راستای خدمت به نیروهای دیکتاتور، آشوبگر و تروریست‌های منطقه و جهان است.

 

بایستی آمریکا و همپیمانان آن بدانند که دیگر خلق کُرد اجازه نخواهد داد که به قربانی نیروهای هژمون‌گرا و مدافع وضع موجود در منطقه تبدیل شوند و تا آخرین نفس نیز از مبارزان راستین خود حمایت خواهند کرد. بایستی در چنین مرحله‌ حساسی تمامی نیروهای مبارز و آزادیخواه، روشنفکران، سیاستمداران، جوانان و زنان آزادیخواه ایران و شرق کردستان با فعالیت‌های دمکراتیک این اقدام دولت آمریکا را محکوم نمایند."