پیام شادباش نهادهای جامعه ایزدی به مناسبت جشن اِزی

نهادهای جامعه ایزدی در اروپا با انتشار بیانیه‌ای مشترک جشن اِزی را شادباش گفتند

به مناسبت جشن اِزی، مجلس زنان ایزدی، مرکز اتحادیه ایزدیان، اتحادیه جوانان ایزدی، مرکز فرهنگی ایزدخان، مجلس شنگال خارج از میهن، اتحادیه ایزدیان سوریه و مجلس روستاهای باکور کوردستان با انتشار بیانیه مشترکی جشن اّزی را شادباش گفتند. در این بیانیه آمده است که: ما به عنوان نمایندکان ایزدیان در اروپا، جشن کهن ازی را به جامعه ایزدی و تمامی خلقهای خاورمیانه و جامعه بشری شادباش گفته و به مناسبت این جشن، اعلام می‌کنیم که بر این باوریم که اتحاد خلق‌ها، حیات آزاد و دمکراتیک را تضمین می‌نماید. این جشن را به تمامی جانباختگان هفنادوسومین فرمان شادباش و تبریک عرض می‌کنیم.

جشن همبستگی، صلح و دوستی

در بیانیه آمده است که این جشن به معنای همبستگی، صلح و دوستی بوده و ارزشهای هویت دینی و فرهنگی آنها با روزه و این جشن حفاظت شده و تداوم می‌یابد. برای جامعه ایزدی که از هویتی کهن برخوردار است و نام یک دین حقیقی است با هزینه‌های سنگین توانسته است تا به امروز موجودیت خود را حفظ کند. معنای این جشن حیات و زندگی است.

علیرغم فرمان هفتادوسوم، جامعه ایزدی تلاش کرده است تا از میراث باستانی خود حراست نموده و موجودیت خود را حفظ نماید. پاکسازی نژادی ٣ اگوست ٢٠١۴ بر اهمیت مکانیزم دفاع از خود صحه گذاشت. به همین دلیل باید جامعه ایزدی بر خود اتکا داشته و بر این مبنا ائتلاف و اتحاد فرهنگی خود را با میهن و خارج از میهن حفظ نموده و آن را ادامه داده و از آن صیانت به عمل آورد.

اطلاع دارید که نیروهای جنگ طلب به منظور آسیمیلاسیون جامعه ایزدی دست به تلاشهای بی‌وقفه‌ای زده و با پیگیری فرمانهای سپید و سرخ در صدد از میان برداشتن ایزدیان هستند. در مقابله با این واقعیت، جامعه ایزدی و خصوصا جامعه ایزدی خارج از میهن در مواجهه با نابودی قرار گرفته است. به همین علت این جشن به همان اندازه که جشن حیات است، بیش از آن جشن و مکانیزمی برای دفاع از خود، خودمدیریتی و سازماندهی برای جامعه و بنیادهای زندگی است.

به همین دلیل لازم است که در مقابله با حملات خارجی و داخلی نابودگرانه به ایزدیان، واکنشهای اجتماعی سازماندهی شده تعمیق شوند و براساس تلاشهای نابود کننده، موضعی قدرتمندانه اتخاذ شود. حملاتی که در ماه نوامبر از سوی دولت اشغالگر ترک به شنگال و در روژآوا از ماه اکتبر آغاز شده‌اند، جنایت علیه بشریت تلقی شده و در مقابل، سکوت مجامع بین المللی و افکار عمومی، تهدیدی بزرگتر را نشان می‌دهد. باید در وهله نخست تمامی عناصر و نهادهای جامعه مدنی ایزدی با ایجاد ائتلافی داخلی باید از هویت خود صیانت نموده و جامعه خود را در مقابل سیاستهای پلید و نیروهای جنگ‌طلب حراست نماید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که براساس ائتلاف و اتحاد و سازماندهی ما قادر خواهیم شد که بازگشت به سرزمین مقدس خود را حتمی نموده و بدینگونه لایق ایزدخان باشیم.

با این اعتقاد بار دیگر جشن اِزی را به ایزدخان، تمامی کسانی که جان خود را از دست داده‌اند، جامعه ایزدی و جامعه انسانی شادباش می‌گوییم. از تمامی آحاد خلقمان و دوستان جامعه ایزدی می‌خواهیم که با روح همبستگی و بسیج خلقی در مراسم شادباش جشن اِزدی شرکت کرده و ارتقای مبارزه برای آزادی را به بخشی از زندگی روزمره‌اشان تبدیل کنند.

برنامه‌های شادباش جشن ازدی:

در این بیانیه مناطقی که مراسم برگزاری جشن اِزی در آن برگزار می‌شود معرفی شده است؛

جمعه ٢٠ دسامبر ٢٠١٩

Bremen:

Navnîşan- otto-Brenner Allee 44 ,

ساعت ١٧

28325 Bremen-Tenever

 

Achîm:

Navnîşan Laake str 1,

27337 Blender

ساعت ١۶

 

Heidekreis:

Navnîşan Mala Êzdîyan

Oerbekerstr 6,

29683 Bad Fallingbostel

ساعت ١۵

 

Hammeln:

Navîşan : Bahnofstr 7,

31840 Fischbeck ( Hessisch Oldendorf )

ساعت ١۵

 

Emmerich:

Navnîşan Mala Gel

Nierenberger 150,

46446 Emmerich

ساعت ١۵

 

Wesel:

Navnîşan : Ackerstr 242,

46487 Wesel

ساعت ١٧

 

Saarbrucken:

Am Seelbach 3,

66557 illingen

ساعت ١٧

 

شنبه ٢١ دسامبر ٢٠١٩

Wilhelmshaven:

Navnîşan:

Plauenstr 2,

26388 Wilhelmshaven

ساعت ١۵

 

Berlin :

Navnîşan : Pallasstr 35,

10783 Berlin

ساعت ١۵