پیدا شدن جسد یکی از معترضان در رودخانه‌ای در اهواز

مردم منطقه و معترضان می‌گویند این جسد متعلق به یکی از معترضان آبان ۹٨ است که توسط نیروهای رژیم کشته شده است.

روز جمعه ۲۲ آذر ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد، جسدی از یکی از رودخانه‌های اهواز از آب گرفته می‌شود. همچنین عکسهای دیگری در مورد پیدا شدن دست‌کم دو جسد معترضان در سد قشلاق شهر سنه منتشر شده است.

در این ویدیو جسد مرد جوانی توسط نیروهای امنیتی و نیروهای امداد از رودخانه‌ی کارون بیرون آورده می‌شود.

مردم منطقه و معترضان می‌گویند این جسد متعلق به یکی از معترضان آبان ۹٨ است که توسط نیروهای رژیم کشته شده است.

تعدادی هم احتمال کشته شدن این فرد پس از دستگیری و بر اثر شکنجه‌ی نیروهای امنیتی رژیم را مطرح کردند.

فعالین معتقدند ممکن است تعداد کشته شدگان بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده‌ی کنونی باشد. هنوز از وضعیت دستگیر شدگان و یا کشته‌های احتمالی بر اثر شکنجه‌ی نیروهای رژیم خبری در دست نیست.

سازمان حقوق بشر اهواز یکم آذر با انتشار بیانیه‌ای به نقل از منابع محلی که در اختیار دارد اعلام کرد که در اعتراضات سراسری که جمعه ۲۴ آبان در اعتراض به افزایش قیمت بنزین آغاز شد و به سرعت به یکصد شهر ایران سرایت کرد، در استان خوزستان، به ویژه در شهرهای اهواز، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، شوشتر، رامهرمز و شادگان دست‌کم ۶۰ تن از معترضان کشته شده‌اند. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از تجمعات اعتراضی در ۱۵ شهر این استان خبر داده بود.

شدت عمل نیروهای رژیم در استان خوزستان و اهواز چه در زمان اعتراضات و چه دستگیریهای پس از آن بسیار زیاد بود و سبب نگرانی فعالین حقوق بشر شده است.

از سوی دیگر گزارش‌های تأیید نشده‌ای در مورد از آب گرفتن اجساد دست‌کم دو معترض اعتراضات شهر سنه در سد قشلاق این شهر منتشر شده است. گماشتگان رژیم اشغالگر ایران در روژهلات کوردستان تاکنون در تأیید یا تكذیب گزارشات مربوط به اجساد پیداشده در سد قشلاق سنه همچنان سکوت کرده‌اند.

رژیم ایران از اعلام آمار کشته‌شدگان اعترضات آبان سر باز می‌زند. برخی منابع خارجی تعداد کشته شدگان را تا ٢۵٠ نفر برآورد کرد‌ه‌اند.