پیروزی را مادران مسجل کردند

احسان بولوت در زندان فوق امنیتی وان به مدت ۱۳۶ روز در اعتصاب غذا و سپس ۲۸ روز را در روزه‌ی مرگ به سر برد. احسان بولوت اعلام کرد:‌"مقاومت و اصرار مادران ما را به موفقیت رساند."

  احسان بولوت یکی از زندانیانی است که در مقاومت روزه‌ی مرگ جای گرفت. احمد بولوت پدر وی همه‌‌ی آحاد جامعه را مخاطب قرار داده و درخواست کرد برای جلوگیری از تکرار مجدد حصر، مبارزه را گسترش دهند.

  احسان بولوت در زندان فوق امنیتی شهر وان ۱۳۶ روز را در اعتصاب غذا بسر برد، بولوت سپس با ارتقای مبارزه ۲۸ روز را در روزه مرگ طی کرد. احسان بولوت از راه وکلای خویش پیامی را به خارج از زندان فرستاده و می‌گوید: وضعیت سلامتی ما خوب و روحیه‌ی ما بسیار عالی است.

  احسان بولوت با وجود مشکل پای خویش در تمامی مقاومت‌ها علیه حصر جای گرفت. با آغاز روزه‌ی مرگ مشکلات سلامتی وی وخیم شد‌ و پس از پایان اعتصان غذا به بیمارستان منتقل شد. احسان بولوت در پیام خویش گفته است:" به همه کسانی که در مبارزه‌ علیه حصر جای گرفتند درود می‌فرستیم. آنانکه در این مقاومت نقشی اساسی بر دوش گرفتند مادران بودند. دست آن‌ها را می‌بوسیم. مقاومت و اصرار مادران ما را به موفقیت رساند. "

وضعیت سلامتی پسر من خوب است
  احمد بولوت پدر احسان بولوت درباره‌ی وضعیت پسر خویش اظهار داشت:‌" پس از انتشار بیانیه همراه با همسرم به وان رفتیم. هر چند ملاقات حضور میسر نشد اما وکلا ما را مطلع ساختند. در ابتدا گفتند، او را در بیمارستان تحقیقات وان،‌ در بخشی که برای زندانیان در زیر زمین بیمارستان تدارک دیده‌اند، درمان می‌شوند. مکانی که برای بیمارستان مایه‌ی شرم است، چون مرطوب و آلوده است. فرزندانمان با رد مداوا در این مرکز خواستار بازگشت به زندان شده بودند. با تلاش‌های جمعیت حقوق بشر و دفتر پزشکان باری دیگر آن‌ها را به بیمارستان منتقل کرده و در اتاق‌های معمولی مورد مداوا قرار می‌گیرند. اکنون وضعیت سلامتی پسرم خوب است. صدایش را بخوبی شنیدیم."

همه‌ی آحاد جامعه باید این مقطع را به خوبی مد نظر قرار دهند
  بولوت اعلام کرد، پایان یافتن  اعتصاب غذا پس از انتشار پیام اوجالان، برای آن‌ها مایه‌ی خوشحالی و همچون یک عید بوده است. او افزود:"به ویژه مادرش بسیار خوشحال شد. نقش مادران در این مقاومت بسیار بزرگ بود. امیدوارم ادامه داشته باشد ما همیشه به نیروی دمکراسی باور داریم. همه بایست از این برهه تجربه کسب کنند. برای جلوگیری از تکرار مجدد حصر، آحاد جامعه ضروریست به مبارزه ادامه دهند."