پییر شتوله: ممنوعیت سمبلهای کرد برای جلوگیری از حمایت آلمانی‌ها از روژاوا صورت می‌گیرد

​​​​​​​دکتر پییر شتوله رییس اتحادیه وکلای جمهوری‌خواه در آلمان می‌گوید، علاوه بر فشار و خواست دولت ترکیه، یکی دیگر از دلایل ممنوعیت سمبل‌های کرد توسط دولت آلمان این است که آلمانی‌ها را از حمایت ه.پ.گ/ ی.پ.ژ و روژاوا بازدارند

دکتر پییر شتوله در مورد سیاست و ممنوعیت‌های دولت آلمان علیه کردها با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داد. رییس اتحادیه وکلای جمهوریخواه آلمان در این گفتگو مباحث ممنوعیت تصاویر اوجالان و پرچم‌های ی.پ.گ/ی.پ.ژ را مسئله‌ای جدی برای قانون و حقوق دولت آلمان عنوان کرد.

 

دکتر شتوله به تشدید ممنوعیت‌ها علیه سمبل‌های پ.ک.ک در سال ٢٠١٧ اشاره کرده که به نقض گسترده حقوق بشر در این کشور انجامیده است. وی سپس ممنوع اعلام کردن پرچم‌های ی.پ.گ/ی.پ.ژ در گردهمایی‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی را منزوی کردن فعالیت‌های کردها نامیده است.

 

وی ممنوعیت‌ها را دارای زمینه غیرقانونی خوانده و افزوه است: عدم شفافیت عمدا دست نیروهای پلیس را باز گذاشته تا انزوا را شدت بخشند.

 

دکتر پییر شتوله با اشاره به دلایل ممنوعیت فعالیت‌های کردها در آلمان این اقدام را نه تنها عمل به خواسته‌های ترکیه بلکه اعمال سیاست‌های خویش عنوان کرد.

 

وی گفت:"منافع دولت آلمان ایجاب می‌کند که ممنوعیت و انزوا را بر ملت کرد تحمیل کند. دولت آلمان مایل نیست که ملت آلمان از سازمان‌های کردی در سوریه حمایت کند. بدون شک طیب اردوغان بر دولت آلمان نفوذ دارد اما باید یادآوری کنیم که ممنوعیت‌ها نتیجه حساب و کتاب خود دولت آلمان است."

 

وکیل شتونه در ادامه افزود:"ما وکلا توانستیم به برخی از ممنوعیت‌ها پایان دهیم. زیرا این مبارزان هستند که در سوریه علیه داعش می‌جنگند و تو هم برای آنان اسلحه می‌فرستی. اینچنین محبوبیت مبارزان در میان خلق افزایش می‌یابد. اما از سوی دیگر تو پرچمهای مبارزان را ممنوع اعلام می‌كنی. چنین رفتارهایی تناقض بزرگی با هم دارند."