چراغ سبز رهبر جمهوری اسلامی به سرکوب معترضان/ وزارت اطلاعات معترضان را تهدید کرد

رهبر جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از افزایش نرخ بنزین اعلام کرده و معترضان را «اشرار» خطاب کرد.

 

رهبر جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از افزایش نرخ بنزین اعلام کرده و معترضان را «اشرار» خطاب کرد.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی صبح یکشنبه ١٧ نوامبر/ ٢۶ آبان در جلسه درس خارج فقه از افزایش قیمت بنزین حمایت کرد و گفت که این تصمین «طبعا باید اجرا شود». او با «اشرار» نامیدن معترضان گفت که «تخریب و آتش‌زدن کار مردم نیست کار اشرار است». خامنه‌ای علنا نیروهای نظامی و امنیتی را را به سرکوب معترضین فراخوانده از آنان خواست تا «وظایف خود را انجام دهند».

سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی شنبه شب در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران اعلام کرده بود به نیروهای امنیتی به مدارا با معترضان پایان خواهند داد و ناگزیر هستند «وظایفشان را انجام دهند». رحمانی فضلی مدعی شد که خیلی از معترضان شناسایی شده‌اند و آةان را به برخورد در موعد مقرر تهدید کرد.

سخنگوی نیروهای انتظامی ایران هم گفت که پلیس با معترضان با شدت و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هم در بیانیه‌ای اعتراضات گسترده‌ در ایران را «اغتشاش» خوانده و مدعی «شناسایی» «عوامل اصلی» و «اقدام مناسب» علیه معترضین شد.

عقب‌نشینی نمایندگان مجلس در پی حکم خامنه‌ای

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پس از سخنان صبح امروز علی خامنه‌ای در مورد ضرورت افزایش نرخ بنزین از دو طرح پیشنهادی خویش برای اصلاح قیمت آن پس کشیدند.

فاطمه حسینی سخنگوی این فراکسیون اعلام کرد که دو طرح بنزینی از دستور کار فراکسیون خارج شده و دلیل این تصمیم را «تأكیدات رهبر» اعلام کرد.