کنگره جوامع کوردستانی‌های مقیم اروپا ١٠ اکتبر را «روز جهانی آزادی رهبر اوجالان» اعلام کرد

ک.ج.د.ک-اروپا در بیانیه‌ای تمامی کوردستانی‌های سراسر جهان، دوستان آنان و آزادیخواهان به مشارکت فعالانه در آکسیون‌های روز ١٠ اکتبر فراخوانده و این روز را به عنوان «روز جهانی آزادی رهبر آپو» اعلام کرد.

ریاست مشترک کنگره جوامع کوردستانی‌های مقیم اروپا (ک.ج.د.ک-اروپا) در بیانیه‌ای اعلام کرد، زمان آزادی رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان فرا رسیده است و از هواداران آزادی و برابری خواست روز ١٠ اکتبر در فعالیت‌های جمعی فعالانه شرکت کنند.

متن بیانیه به این شرح است:

"توطئه بین‌المللی ٢٢مین سال خود را سپری می‌کند. نه تنها در ترکیه بلکه در تمامی کوردستان حملات نابودگرانه [علیه کوردها] ادامه دارند. حصر شدید بر رهبر اوجالان گسترش یافته و در چهاربخش کوردستان همچون ابزاری ویژه علیه خلق کورد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنگ روانی در کوردستان، ترکیه و خاورمیانه به شیوه اشغالگری، شکنجه، تجاوز، لینچ، قتلعام و نابودی به اجرا گذاشته شده است.

اگر حاکمیت فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ متوقف نشود، نخست برای کوردها و برای تمامی ترکیه، خاورمیانه و شمال آفریقا فلاکت‌های بزرگی را به بار خواهد آورد. نه سیاست داخلی و نه سیاست خارجی دیگر نمی‌توانند فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ را تحمل کنند. اکنون زمان آن فرارسیده است که صلح، آرامش و آزادی را به عنوان آلترناتیف فاشیسم نشان داد.

رهبر اوجالان، اندیشمندی والا و رهبر خلقی است که با فلسفه آزادیخواهی زنان و زندگی آزاد مشترک برای ملت‌های کورد، ترک، عرب، آسوری، چرکس، فارس، ارمنی، باورمندی‌های علوی، ایزدی، مسیحی و مسلمان راه دستیابی به زندگی برابر را خلق کرده است. رهبر آپو با اندیشه‌های خود به خاورمیانه روشنی بخشیده و با پیشنهاد کنفدرالیسم دمکراتیک ضامن تحقق زندگی مشترک [خلق‌ها] و صلح است. حصر وی، حصر فکر و ایده‌های وی به واقع حصر برابری، آزادی و همکاری میان خلق‌هاست.

هدف نیروهایی که در شخص رهبر آپو به توطئه بین‌المللی دست زده‌اند این است که مانع زندگی مشترک و آزادیخواهاهی زنان شوند، با تشدید تنش و جنگ به منافع خود دست یافته و حاکمیت خود را تداوم بخشند. خلق‌های جهان به این جنبه از توطئه واقفند، از اینرو به صیانت از رهبر اوجالان برمی‌خیزند. سیاست‌های چرکین با مقاومت رهبر اوجالان، ملت کورد  و دوستان آن خنثی شده‌اند، اما به تمامی رفع نشده‌اند.

مبارزات ما تا زمانی که حصر بر رهبر اوجالان به پایان رسد و رهبر خلق‌ها، اوجالان، آزاد شود ادامه دارند. ما نیک می‌دانیم که پایان جنگ در کوردستان و منطقه، آزادی خلق‌ها و آزادی رهبر اوجالان با همدیگر درامیخته‌اند.

آزادی رهبر اوجالان، پایان قتلعام، اشغالگری و فشارهای فاشیست‌ها بر خلق‌ها با ایستادگی و مبارزه مشترک خلق کورد و خلق‌های دیگر میسر می‌شود.

تنها مخاطب پایان جنگ و تحقق چاره‌یابی رهبر اوجالان است. بنابراین درصدد ساکت کردن وی برآمده و حصر را بر ایشان تحمیل کرده‌اند. راه‌حل مسئله کورد و دمکراتیزه‌نمودن منطقه زمانی محقق می‌شود که رهبر اوجالان به شیوه‌ای آزادانه فرصت نقش‌آفرینی داشته باشد. از اینرو ما اعلام می‌کنیم که «زمان آزادی رهبر اوجالان فرا رسیده است» و از تمامی بشریت پیشرو در سراسر جهان، روشنفکران، هنرمندان، مدافعان محیط زیست، مدافعان حقوق زنان، هواداران آزادی و برابری را فرامی‌خوانیم تا به شیوه‌ای خلاقانه و فعال در روز ١٠ اکتبر از «روز جهانی آزادی رهبر اوجالان» استقبال کنند."