ک.ج.ر: به حصر و فاشیسم پایان دهید و کردستان را آزاد کنید

​​​​​​​جوانان شرق کردستان سال گذشته "کارزار بپاخیزید" را آغاز کردند و امسال برای گرامیداشت شهید دلووان جانفدا مرحله‌ای دیگری از مبارزات خویش را با عنوان "به حصر و فاشیم پایان دهید و کردستان را آزاد کنید" شروع نموده‌اند

جامعه جوانان شرق کردستان-ک.ج.ر با صدور بیانیه‌ای ضمن یادآوری حساسیت این مرحله تاریخی از مبارزات آزادیخواهانه کردستان، بر لزوم مشارکت هرچه بیشتر جوانان در صفوف گریلا و دفاع از دستاوردها تأکید کرده است.

 

در بیانیه‌ای که توسط جامعه جوانان شرق کردستان منتشر شده امده است: سالهاست که خلق کورد در هر چهار بخش کردستان با سیاست نسل‌کشی فیزیکی و فرهنگی از سوی دولتهای اشغالگر مواجه می شوند. امروزه نیز با هدف نابودی خلق کرد و اراده و هویت این خلق، دشمن در سطح منطقه ای و بین‌المللی فعالیتهایش را بیشتر کرده است. از طرفی دولت ترکیه به فشارهایش علیه رهبر آپو و اشغالگری هایش در کردستان ادامه می دهد و از طرف دیگر نیز ایالات متحده ی آمریکا برای همسویی با ترکیه، سه نفر از رهبران مبارزات آزادیخواهی خلق کرد را در لیست تروریستهای تحت تعقیب قرار می دهد."

 

ک.ج.ر سپس به سیاست‌های دولت‌های غاصبگر ترکیه و ایران علیه کردها پرداخته است: دولتهای ترکیه و ایران نیز به همکاریهایشان بر ضد خلق کرد و جریانهای انقلابی ادامه می‌دهند و درصدد تداوم اشغالگری خود بر شمال و شرق کردستان ازطریق امضای توافق نامه‌های جدید هستند. این وضعیت نشان می‌دهد که دشمن به دنبال ایجاد توطئه‌ای جدید در عرصه‌ی جهانی برای مقابله با انقلاب کردستان است و برخی از احزاب مزدور کرد نیز با دشمن همکاری می‌کنند."

 

جامعه جوانان شرق کردستان در بخشی دیگر از بیانیه به مقاومت سرتاسری برای محافظت از دستاوردها انقلاب آزادیخواهی کردستان اشاره کرده و می‌گوید:"در حالیکه کردها در غرب کردستان به دستاوردهای مهمی رسیده‌اند و در شمال کردستان مقاومتی تاریخی در جریان است، در شرق کردستان نیز مبارزات مردم دربرابر حکومت مستبد جمهوری اسلامی در حال افزایش است. در چنین وضعیتی خطرات بزرگی خلق کورد و جنبش آزادیخواهی ما را تهدید می‌کند و برای مقابله با این تهدیدات تنها یک گزینه پیش روی جوانان آزادی خواه و انقلابی وجود دارد که آن هم مبارزه برعلیه فاشیسم و برای آزادی رهبر آپو است. در شرایطی که دشمن به دنبال ساکت کردن رهبر آپو و اشغال غرب و جنوب کردستان است، تنها مبارزات جوانان انقلابی قادر به ناکام گذاشتن دشمن است."

 

ک.ج.ر سپس به جایگاه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در این برهه زمانی پرداخته است:"رهبر آپو نماینده‌ی هر مبارز آزادیخواهی در کردستان است و دشمن با تمام توان و وحشیگری به حملاتش علیه کردها و بویژه رهبر آپو ادامه می‌دهد و می خواهد هر چهار بخش کردستان و تمام آزادیخواهان این خلق را به اسارت بگیرد، حملات اخیر دولت اردوغان به وضوح این حقیقت را نمایان می‌سازد و حمله به روژاوا، شنگال و مخمور در این راستا به انجام رسیدند."

 

ک.ج.ر به جوانان شرق کردستان متذکر شده است:"حملات جمهوری اسلامی به گریلاها و احزاب کرد در تابستان گذشته، در چارچوب همکاری با دشمنان خلق کرد بود. در حال حاضر نیز دشمنان به وضوح شنگال، روژاوا و جنوب کردستان را تهدید می کنند. سکوت هر جوان انقلابی باعث گستاخی بیشتر اشغالگران میشود و دشمن از سکوت و بی‌تفاوتی جوانان انقلابی نیرو و انگیزه می‌گیرد."

 

همچنین آمده است:"جوانان شرق کردستان و ایران همواره درمقابل اشغالگری دارای موضع روشنی بوده‌اند اما در مرحله‌ی کنونی باید مواضع بیشتر آشکار گردند. تنها با روحیه‌ی انتقام و مبارزه‌ی مداوم می‌توانیم دشمن را به زانو درآوریم و به اشغالگری خاتمه بدهیم. در برابر همپیمانی دشمنانی که خواهان نابودی خلق کرد هستند و سعی در شکنجه و ساکت کردن صدای رهبر آپو دارند، لازم است ما نیز با همگرایی و اتحاد در برابر اشغالگری و فاشیسم با روحیه ای انقلابی قیام کنیم."

 

ک.ج.ر به کارزار سال گذشته خود اشاره کرده و از دوره‌ی تازه‌ای از مبارزه سخن گفته است:"یک سال پیش ما به عنوان جامعه ی جوانان شرق کردستان و در همراستایی با جوانان سرتاسر کردستان کارزار “به پا خیزید” را آغاز نمودیم و درحال حاضر نیز فراخوان ما برای جوانان شرق کوردستان و ایران، مشارکت در کمپین ” با شکستن حصر رهبر آپو، فاشیسم را نابود و کردستان را آزاد کنیم” است.

 

جامعه جوانان شرق کردستان در پایان جوانان را به مشارکت در صفوف انقلاب فراخوانده و می‌گوید:"بهترین شیوه‌ی مشارکت در این کمپین نیز پیوستن به صفوف گریلایی است. ما این کمپین را به یاد شهید “دلووان فدا” آغاز نموده و بر این عقیده هستیم که هر جوان میهن دوست و انقلابی با روحیه‌ی شهید دلووان به این کارزار پیوسته و دربرابر فاشیسم و اشغالگری به مبارزه برخیزد."