ک.ن.ک: روئسای واقعی شهرداری‌های کوردستان کسانی هستند که با آرای مردم انتخاب شدند

شورای مدیریت کنگره ملی کوردستان طی بیانیه‌ای تصاحب ۵ شهرداری دیگر کوردها در باکور کوردستان توسط دولت فاشیست ترکیه را محکوم کرد.

در بیانیه‌ی شورای مدیریت کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) آمده است؛ "اردوغان و باخچلی باید این حقیقت را بدانند که قیمهای آنها هرگز مورد قبول مردم نیستند. روئسای مشروع شهرداری‌ها شهرهای کوردستان، آنهایی هستند که در انتخابات ۳۱ مارس با رای مردم انتخاب شدند."

همچنین آمده است؛ "آن شهرداری‌هایی که در سال ۲۰۱۶ حکومت اردوغان آنها را اشغال کرد و قیمها را بر آنها گماشت، در انتخابات ۳۱ مارس ۲۰۱۹ با رای بالای مردم دوباره پس گرفته شدند و به غارت آنها پایان داده شد. مشخص شد که قیمهای اردوغان در مدت آن سه سال شهرداری‌ها را غارت کرده بودند. اموال مردم کوردستان را برای منافع و خوشگذرانی خود هدر داده بودند. مردم کوردستان در انتخابات ۳۱ مارس ۲۰۱۹ به سیاست‌های غیرمشروع اردوغان پایان دادند و یک بار دیگر شهرداری‌ها را پس گرفتند. اردوغان و همکارش باخچلی، تحمل این شکست را نداشتند و یک بار دیگر به شهرداری‌ها حمله کردند".

متن بیانیه ی ک.ن.ک:

"دولت ترکیه به کودتا و تصاحب اراده‌ی مردم کوردستان ادامه می‌دهد

حکومت اردوغان دیروز ۱۵ مه، شهرداریهای سیرت، ایغدیر، مسریج(کورتالان)، خانه هویل(بایکان) و فارتینیس(آلتونوفا) را اشغال کرد.با این اقدام تاکید کرد که کودتا علیه اراده‌ی خلق کورد ادامه دارد. اینگونه قیمهای خود را در این شهرداریها گماشت. پس از انتخابات ۳۱ مارس ۲۰۱۹ که مردم کوردستان با رای خود قیمها را بیرون کردند، یک بار دیگر اردوغان و همکارانش وارد عمل شدند. در ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ شهرداری کلانشهر‌های مانند آمد، وان و مردین را تصاحب کردند. پس از آن هم این سیاست همچنان ادامه یافت، مرحله به مرحله سایر شهرداری‌ها را تصاحب کرد. با اشغال شهرداری‌های سیرت، ایغدیر، مسریج، خانه هویل و فارتینیس، تعداد شهرداریهایی که تصاحب شدند به ۴۵ شهرداری افزایش یافت. این رفتار حکومت آ.ک.پ، این تصمیم وزیر کشور، این سیاست ستیزه‌جویانه‌ی اردوغان، یک بار دیگر کینه و نفرت عمیق دولت ترکیه علیه مردم کوردستان را نشان می‌دهد.

شهرداری‌هایی که در سال ۲۰۱۶ حکومت اردوغان آنها را اشغال کرد و قیمها را در آنها تحمیل نمود، در انتخابات ۳۱ مارس ۲۰۱۹ با رای بالای مردم آزاد شدند و به غارت آنها پایان داده شد. مشخص شد گماشتگان اردوغان در مدت آن سه سال شهرداری‌ها را غارت کرده بودند. اموال مردم کوردستان را برای خوشگذارنی و منافع خود به کار گرفته بودند. مردم کوردستان در انتخابات ۳۱ مارس ۲۰۱۹ به سیاست نامشروع اردوغان پایان دادند و شهرداری‌ها را پس گرفتند. اردوغان و همکارش باخچلی، این شکست را تحمل نکردند و یک بار دیگر به شهرداری‌ها حمله کرده و آنها را اشغال نمودند.

در حال حاضر که جهان به مقابله به کرونا پرداخته است و مسئله‌ی اصلی در جهان یافتن درمان این بیماری است اما درست در این زمان هدف اصلی ترکیه سوء استفاده از این وضعیت و حمله به مردم کوردستان است. در واقع مدتی طولانیست که حکومت اردوغان از هر لحاظ حملات وحشیانه و نامحدودی از زمین و آسمان علیه مردم کوردستان آغاز کرده است. بدون شک حملات ترکیه محدود به باکور کوردستان نشده است. روزانه به روژاوا و باشور کوردستان حمله می‌کند. اگر برای آنها ممکن شود قصد اشغال همه‌ی باشور و روژاوای کوردستان را دارند. به همین دلیل کوردها باید این تهدیدهای اردوغان و باخچلی را جدی بگیرند و با هم و متحد مانع این اعمال آنها شوند.

این رفتارهای حکومت اردوغان به هیچ وجه قابل قبول نیست. اردوغان و شریکش باخچلی، عملیات نابودسازی خلق کوردستان را آغاز کرده‌اند. در هر جایی که کوردها حضور داشته باشند، به آنجا حمله می‌کند. حمله‌ی اخیر آنها به شهرداری‌های سیرت، ایغدیر، مسریج، خانه هویل و فارتینیس حمله به همه‌ی مردم کوردستان می‌باشد. این سیاست نشان می‌دهد که در پیروی از اقدامات غیردمکراتیک و غیر انسانی مصمم است. این حملات فقط علیه مردم کوردستان نیست بلکه تهدید علیه جنبش دمکراتیک در ترکیه است. به همین دلیل باید همه‌ی دمکراسی‌خواهان دوشادوش مردم کوردستان علیه این سیاستهای اردوغان و باخچلی موضع‌گیری کنند و در مقابل آنها بایستند.

اردوغان و باخچلی باید این حقیقت را بدانند که قیمها به هیچ وجه قابل قبول نیستند. روئسای مشروع شهرداری‌ها در شهرهای کوردستان همان کسانی هستند که در انتخابات ۳۱ مارس با آرای اکثریت خلق انتخاب شدند.

کنگره‌ی ملی کوردستان همچنین از جوامع دمکراتیک می‌خواهد مردم کوردستان را تنها نگذارند. در مقابل این اعمال غیر مشروع اردوغان و باخچلی سکوت نکنند و حکومت اردوغان را تحت فشار قرار دهند. این حقیقت را ببینند که دولت ترکیه، به ویژه دولت اردوغان علت نا آرامی و جنگ در خاورمیانه است.

همچنین کنگره‌ی ملی کوردستان از مردم کوردستان می‌خواهد با هر راه و روش دمکراتیک علیه این سیاست کثیف، اعلام نارضایتی کنند و از اراده‌ی خود و شهرداری‌ها صیانت کنند."