کاراسو: خلق کُرد باید در تمام عرصه‌ها به خصومت‌های اردوغان با کردها پاسخ دهند

​​​​​​​مصطفی کاراسو با تأکید بر اینکه انتخابات آتی شهرداری‌ها مبارزه مابین مرکزگرایی و مرکزگریزی خواهد بود گفت:"کردها باید نیک بدانند که قیم‌ها برای دشمنی با کردها منصوب شده‌اند و لازم است در این ‌چارچوب مواضع خود را نشان دهند"

مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک در یادداشتی با عنوان "رژیم آ.ک.پ به شهرها و شهرداری‌ها حمله می‌کند" که در روزنامه ینی اوزگور پولتیکا منتشر شده از برنامه‌های رژیم ترکیه برای انتخابات آتی شهرداری سخن به میان آورده است.

 

کاراسو در آغاز سخنان خود به این جمله اردوغان اشاره کرد که؛ 'درصورت برگزیدن ه.د.پ یکبار دیگر برای شهرداری‌های کردستان قیم منصوب خواهد کرد' و تشدید بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را مانع دستیابی ائتلاف حاکم بر ترکیه به نتایج مطلوب برای تداوم سیستم ریاستی خواند.

 

عضو شورای رهبری ک.ج.ک وضعیت اردوغان را خطرناک و روبه سقوط عنوان کرد؛" زیرا نه تنها علیه شهرداری‌های ه.د.پ بلکه بر علیه شهرداری‌های خود آ.ک.پ و ج.ه.پ نیز اعلام جنگ نموده است." کاراسو این وضعیت را ناشی از تحمیل سیستم ریاستی و مداخله در تمام امور محلی دانسته است که درصدد نهادینه کردن فاشیسم و مرکزگرایی در تمام امور است.

 

کاراسو راهکار به شکست کشاندن رژیم را تحلیل و روشنگری معنی شهرداری‌ها و مدیریت‌های منطقه‌ای برای عموم مردم بویژه در کردستان و کلان‌شهرهای ترکیه عنوان کرده است.

کاراسو سپس می‌افزاید:"آنچه برای اردوغان مهم است امور و منافع کاخ وی است. تمام امور و کارها را در شخص خویش خلاصه کرده و آنرا به رژیمی فاشیست و اقتدارطلب در سده ٢١ مبدل کرده است. به همین دلیل هر شهروندی که به اداره امور از راه شهرداری‌ها باور دارد می‌بایست در برابر اردوگان و اقتدارطلبی آ.ک.پ موضع اتخاذ نماید."

 

عضو شورای رهبری ک.ج.ک می‌افزاید: "هدف از مرکزگرایی رژیم ترک دشمنی با کُردها و کردستان و سیاست انکار و امحا است. از این روی تعیین قیم برای شهرداری‌ها نه تنها برای به دست گرفتن مدیریت شهرداری‌ها بلکه با هدف نابودی زندگی اجتماعی، انکار هویت، فرهنگ و زبان خلق‌ کُرد صورت می‌گیرد. به همین دلیل اولین اقدام قیم‌ها پس از آنکه بر شهرداری‌ها گماشته شدند به تعطیلی کشاندن نهادهای مرتبط با زندگی اجتماعی، هویت، نهادهای روشنگری و زبان کُردی بود."

 

​​​​​​​مصطفی کاراسو با تأکید بر اینکه انتخابات آتی شهرداری‌ها مبارزه مابین مرکزگرایی و مرکزگریزی خواهد بود گفت:"کردها باید نیک بدانند که قیم‌ها برای دشمنی با کردها منصوب شده‌اند و لازم است در این ‌چارچوب مواضع خود را نشان دهند"

 

کاراسو با تأکید بر اهمیت انتخابات شهرداری‌ها تأکید کرد که این انتخابات باید به مبارزه مابین مرکزگرایی و تمرکززدایی مبدل شود و در کردستان باید به مبارزه کردها برای دفاع از زندگی کُردها و کردستان علیه انکارگرایان تبدیل شود.

 

مصطفی کاراسو در پایان یادداشت خود به سخنان دیکتاتور ترکیه حین سفر به آمَد اشاره کرده و می‌گوید:"اظهارات اردوغان دشمنی علنی با کردها بود، خلق کُرد باید در تمام عرصه‌ها به خصومت‌های اردوغان با کردها پاسخ دهند."