کاراسو؛ در ترکیه رژیمی دیکتاتوری حکم می‌کند

مصطفی کاراسو در مقاله‌ای که برای روزنامه ینی‌اوزگور پولتیکا نوشته به حملات رژیم ترکیه در پرسوس و مواضع کردها و نیروهای دمکراتیک به این جنایت پرداخته است.

مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک با اشاره به حملات گسترده رژیم حاکم بر ترکیه علیه کردها تصریح کرد:" لازم است کُردها و نیروهای دمکراتیک در برابر هجوم سرتاسری مقاومتی سازماندهی شده و آگاهانه را در پیش گیرند."

 

مصطفی کاراسو در مقاله‌ای که برای روزنامه ینی‌اوزگور پولتیکا نوشته به حملات رژیم ترکیه در پرسوس و مواضع کردها و نیروهای دمکراتیک به این جنایت پرداخته است.

 

کاراسو در آغاز به سخنان سرکرده‌های فاشیست حاکم بر ترکیه و ادعای "مسئله‌ای به نام کردها وجود ندارد" پرداخت؛"حزب دمکراتیک خلق‌ها را سازمانی تروریستی اعلام کرده‌ و برای صلاح‌الدین دمیرتاش درخواست حکم اعدام می‌کند. این حقایق ویژگی‌های طیب‌ اردوغان و حزب وی در دشمنی با کردها را بخوبی نمایان می‌کند."

 

کاراسو در ادامه مقاله به حکومت شبه‌نظامیان وابسته به اردوغان در ترکیه پرداخته و می‌گوید:"ه.د.پ آماج حملات مضاعفی قرار گرفته و این حملات از سوی گلادیو‌های کاخ اردوغان و شخص وی سازماندهی می‌شوند. توطئه و آشوبی که در پرسوس روی داد از سوی وی برنامه‌ریزی شده است. هدف ممانعت از نابودی رژیم حاکم در کردستان است. بازتاب رسانه‌ای آنان از سوی مراکز جنگ روانی وابسته به اردوغان زمینه‌‌های چنین فتنه‌هایی را فراهم می‌کند.در رحا گلادیوهای وابسته به کاخ اردوغان حاکم شده‌اند. گفته‌های شهردار سریکانی، فتنه در پرسوس، توطئه و قتل‌عامی که در این منطقه طی روزهای گذشته روی داد کاملا بهم گره خورده‌اند. لازم است خلق رحا این حقایق را درک کرده و بیش از پیش به سازماندهی خود بپردازند."

 

کرامت و آزادی خلق بر هر چیز دیگری مقدم است

کاراسو تأکید کرد که نیروهای دمکراتیک و خلق کُرد لازم است که در برابر این حملات یک وجب عقب‌نشینی نکنند. وی افزوده است:"هم به مقاومت خود ادامه داده، هم از فتنه‌های دیگر آگاه باشند و هم در برابر فشار و ستم تسلیم نشوند. کرامت و آزادی یک خلق از هر چیز دیگری با ارزشتر است. تسلیمت و زندگی بدون کرامت ارزشی ندارد و هزار بار از مرگ بدتر است. دهها هزار تن از فرزندان کردها برای زندگی باکرامت و زندگی شرافتمند در حال مبارزه‌ای مقدس هستند. دهها هزار شهید در این راه داده‌ و همانا شهیدان راه زندگی صحیح را نشان می‌دهند. این مقاومت آینده آزاد را رقم می‌زند. نه تنها دهها هزار گریلا بلکه دهها هزار زن، جوان، پیر، کودک در مقاومت علیه فاشیسم به شهادت رسیده‌اند. به همین دلیل هم مقاومت کردها و نیروهای دمکراتیک ادامه دارد. کردها و دیگر آزادیخواهان با عملکرد خود این واقعیت را به جهانیان نشان داده‌اند."

 

کاراسو در پایان آحاد جامعه را به شرکت فعال در انتخابات، صیانت از آرای خود و صندوق‌های رأی و پایان دادن به حکومت فاشیست‌ها بر ترکیه فراخواند.