کارگر شکنجه شده، مقامات جمهوری اسلامی را به "دروغگویی" متهم کرد

​​​​​​​همچنان که انتظار می‌رفت مقامات امنیتی و قضایی رژیم ایران در واکنش به سخنان اسماعیل بخشی در مورد "شکنجه تا سرحد مرگ" در زمان بازداشت نامبرده  مدعی شدند که وی شکنجه نشده و حتی اتهام عضویت در گروههای سیاسی خارج از ایران به وی نسبت داده شد

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه روز چهاردهم دیماه/۴ ژانویه در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود از "شکنجه تا سرحد مرگ" و "فحاشی رکیک جنسی" خویش توسط "سربازان گمنام امام زمان" حین بازداشت در اطلاعات اهواز سخن به میان آورده بود. وی همچنین از شنود مکالمات خانوادگی‌اش توسط اطلاعات پرده برداشته و محمود علوی وزیر اطلاعات را به مناظره زنده تلویزیونی دعوت کرده بود.

 

کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی شکنجه این زندانی را به درگیری لفظی در مسیر انتقال به زندان تقلیل داد. با اینکه خبرگزاری‌های دولتی از دستور رییس قوه قضائیه و معاون حقوقی رییس جمهوری ایران برای رسیدگی به پرونده بخشی سخن گفته‌اند اما اسماعیل بخشی در پیامی تازه در صفحه اینستاگرام اعلام کرده است که هیچکدام از دو هیئت تاکنون با وی گفت‌وگو نکرده‌اند.

 

در پیام بخشی آمده است:"به همه عزیزان اعلام می‌کنم اینجانب تا این لحظه با هیچ گروه تحقیقی چه از طرف دولت، مجلس و قوه قضائیه در رابطه با پرونده‌ی شکنجه‌ام در دوره‌ی بازداشتم در وزارت اطلاعات، هیچ گفت‌وگویی نداشته و حرف‌های مرا نشنیده‌اند."

وی در پایان پیام خطاب به مسئولان رژیم ایران گفته است؛ "حرفی ندارم. فقط می‌گویم به مردم دروغ نگویید."

 

از سوی دیگر سپیده قلیان، فعال مدنی که همراه با اسماعیل بخشی و شماری از کارگران نیشکر هفت تپه که در آبان سال جاری بازداشت و پس از یکماه آزاد شده بود، روز چهارشنبه (۱۹ دی/٩ ژانویه) در توئیتر پیام‌هایی را در تأیید شکنجه خود و اسماعیل بخشی از سوی مأموران اطلاعات منتشر کرد.

 

قلیان می‌نویسد در حین بازداشت، اسماعیل بخشی در تلاش بود که او را از زیر دست مأموران بیرون بکشد. اما مأموران بخشی را چنان کتک زدند که از هوش رفت. قلیان نوشته است:"شکنجه آقای بخشی از زمان بازداشت تا انتقال به بازداشتگاه اطلاعات اهواز آن چنان شدید بود که در ۱۰ روز نخست بازداشت تصور می‌کردم که این فعال کارگری مرده است."

به گفته سپیده قلیان، اتهامات جنسی و تهدید به پخش اعترافات، انواع تحقیرها و بازجویی با شکم گرسنه از بام تا شام و  نسبت‌های غیر اخلاقی از دیگر ترفندهای بازجویان در اطلاعات اهواز در دوران بازداشت او و اسماعیل بخشی بوده است.

 

محمود علوی، وزیر اطلاعات که از سوی بازداشت شدگان به مناظره تلویزیونی دعوت شده بود در سخنانی شکنجه اسماعیل بخشی را تکذیب کرده است.

 

محمود واعظی رییس دفتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی، روز گذشته ضمن تکذیب شکنجه اسماعیل بخشی از سوی ماموران وزارت اطلاعات گفته بود که این وزارتخانه از او شکایت خواهد کرد.