کانال تلویزیون مصری اسناد و مدارک دولت ترکیه برای پاکسازی کردها را افشا کرد

​​​​​​​شبکه تلویزیون مصری چندین سند و مدرک دولت ترکیه با ریاست آ.ک.پ و اردوغان را برای پاکسازی کردها در باکور و روژاوای کردستان، منتشر کرد

دکتر نشئت دیهی در برنامه‌ی "الارقه والقلم" در شبکه تلویزیونی مصری 'TEN'، چندین مدرک و سند دستگاه جاسوسی میت ترکیه را افشا کرد. بر اساس این مدارک آ.ک.پ با ریاست اردوغان و دستگاه جاسوسی ترکیه میت، نقشه‌ای برای پاکسازی و نابودی همه‌ی نیروهای اپوزسیون که مخالف اردوغان هستند و بخصوص اعضای حزب کارگران کردستان پ.ک.ک، ه.د.پ و نیروهای روژاوا تهیه کرده است.

 

بر اساس این مدارک، آ.ک.پ و میت به صورت بسیار دقیق به طور مستقیم نقشه‌ی ترور و پاکسازی اعضای پ.ک.ک و روئسای مشترک شهرداریهای کرد را دنبال می‌کنند و میان اعضای ه.د.پ و پ.ک.ک و شهروندان ترکیه تفاوتی قائل نیستند.

 

همچنین در این مدارک آمده است، که لازم است احزاب کرد شمال سوریه را تضعیف کرده و به کلی از صفحه‌ی سیاست پاک کنند. برای رسیدن به این هدف مبالغ کلانی نیز اختصاص داده شده است.

 

همچنین اشاره شده است که ارتش ترکیه باید از نو آموزش ببیند، به گونه‌ای که توانایی مقابله با گریلا را داشته باشد. باید دادگاههای نظامی قویتر شوند و در صورت عقب‌نشینی تانک و زره‌پوشها، سربازان و فرماندهانشان مجازات شوند. در زمان درگیریها نیز باید بیشترین گلوله شلیک شود حتی اگر فرصت کافی هم نداشته باشند.

 

دیهی در این برنامه‌ی ویژه در مورد روژاوا گفت، بر اساس این مدارک لازم است جنگ ویژه‌ای بر ضد احزاب کرد در شمال سوریه انجام شود. همچنین جنگ سختی نیز بر ضد افراد انجام شود. باید رسانه‌های دولت ترکیه به صورت ویژه بر روی این جنگ ویژه کار کنند و هر کدام از کانالهای TRT و آژانس خبری آناطولی به طور اساسی وظیفه‌ی انجام این جنگ ویژه و افزایش روحیه و اراده‌ی سربازان ترک را به عهده بگیرند.