کتاب تاریخ جامع پژاک منتشر شد

کتاب تاریخ کامل پژاک در ۴٠٧ صفحه به کوشش «کمیته پژوهش‌های تاریخ پژاک» منتشر گردید.

تاریخ «حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک)» با عنوان «حیات آزاد یک خلق» و به کوشش «کمیته پژوهش های تاریخ پژاک» در ۴٠٧ صفحه منتشر شد. این کتاب یک جلدی شرح و تفصیل کامل زمینه‌های تاریخی، ریشه‌های ظهور و سال تأسیس تا ۲۰۱۹ میلادی را دربر می‌گیرد.

تاریخ کامل پژاک شامل ۱۲ بخش تفصیلی است که به تحلیل و تفسیر وقایع و رویدادها بر بنیان تاریخ‌نگاری آپوئیستی می‌پردازد. این کتاب دارای ۳ مرحله تکوینی از سال تأسیس پژاک تا سال ۲۰۱۹ است. در ابتدای کتاب پرداختی مختصر از ریشه‌های تاریخی ملت کورد و کوردستان از دوران مزوپوتامیا تا ادوار مختلف تمدن و نیز دوره معاصر انجام شده و این کهن‌ترین تاریخ را به عنوان پیش زمینه تاریخ و فرهنگ شکوهمند یک ملت که در معاصر در چنگال نسل‌کشی گرفتار آمده، قرار می‌دهد. همچنین قیام سوم اسفند ۱۳۷۷ شرق کوردستان به مثابه نقطه عطفی در سرآغاز ظهور پژاک مشروح گشته و مختصری به تاریخ مبارزات معاصر کورد ورود کرده سپس دوره ظهور رهبر اوجالان و پارادایم‌های شگفت‌انگیز و فلسفی ـ سیاسی تا سال ۲۰۰۴ مبتنی بر شرایط و اوضاع کوردستان را تبیین نموده است.

کتاب تاریخ کامل پژاک تطور تاریخی پژاک را در سه مرحله ارزیابی کرده است. مرحله نخست از سال ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۰؛ مرحله دوم از سال ۲۰۱۰ و کنفرانس نخست تا سال ۲۰۱۴؛ و در نهایت مرحله سوم تکوین از سال ۲۰۱۴ به بعد است که جنبش در شرق کوردستان برای نخستین بار از سیستم و سازماندهی خودویژه خلق و جامعه برخوردار می‌گردد.

بخش اروپا و فعالیت‌های کلی در آن حوزه نیز در خاتمه تألیف به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب با همت «مرکز انتشارات پژاک» و از سوی «چاپخانه گریلا» منتشر گردیده است.

برای مطالعه و دانلود کتاب تاریخ کامل پژاک [[اینجا]] کلیلک کنید.