کردهای ارمنستان حملات دولت ترکیه را محکوم کردند

کردهای روستای درکه در منطقه‌ی الَغز در ارمنستان حملات دولت ترکیه با هدف اشغال جنوب کردستان و همکاری حزب پ.د.ک با اشغالگران را محکوم کردند.

  کردهای روستای درکه در منطقه‌ی الغز در ارمنستان در برابر حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و همکاری پ.د.ک با اشغالگران را در طی بیانیه‌ای محکوم کردند.

  بیاینه‌ توسط چیچک رزگار عضو اتحاد زنان آزاد ارمنستان قرائت شد. چیچک رزگار با اشاره  به همکاری‌های پ.د.ک با ترکیه در این حملات اعلام کرد،" پ.د.ک بمدت صد سال دستاورد کردها را پیشکش کرده است. در خط همکاری ( با دشمنان) قرار گرفته است، بمانند سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۷ با دولت ترکیه حمایت می‌کند. دیروز خانقین و کرکوک را تسلیم کردند و امروز هم مناطقی را که کردها بمدت هزاران سال حفظ کرده‌اند را به دولت ترکیه پیشکش می‌کنند. این غیر قابل قبول است، در این عملیات، غیر نظامیان به قتل می‌رسند. از سوی دیگر پ.د.ک در راستای همکاری‌های خویش با دولت ترکیه، به تخلیه‌ی روستاهای برادوست پرداخته است. "

  چیچک رزگار اظهار داشت، در برابر تلاش‌های رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان برای تشکیل اتحاد ملی، پ.د.ک هر آن‌چه را که از دستش بر می‌آید برای جلوگیری از این اتحاد انجام می‌دهد.

  وی در ادامه اعلام کرد، " پ.د.ک که با فاشیسم آ.ک.پ – م.ه.پ همکاری می‌کند، با سیاست‌های کوته بینانه و منفعت طلبانه‌ی خویش دستاوردهای خلق کرد را تحت تهدید قرار داده است و با این سیاست‌ها زیان بسیاری را به خلق کرد وارد می‌سازد."

  چیچک رزگار اعلام کرد، " برای جلوگیری از وقوع "برادر کشی" از پیشمرگان دیرین و خلقمان در جنوب کردستان درخواست می‌کنیم در برابر این دسیسه‌های پلید هشیار باشند و علیه همکاری‌های پ.د.ک و آ.ک.پ مقاومت نمایید. "

  وی در پایان اظهار داشت، سکوت در برابر کشتارهای انجام شده به معنای دست داشتن در این اقدامات است.