کرماشان و شورای شهر پرماجرایش! | روژ کرماشان

این روزها وقت جلسات اولیە منتخبین مردم در شورای شهر است؛ شورای شهری کە در سایە انتخابات دیگر ایران، نمایندگان برای ادارەی شهر و شهرداری مشغول به ‌کار می‌شوند. درست یا نادرست، برای خدمت بە مردم و یا برای اختلاص از مردم! اکثر شهرهای ایران...

این روزها وقت جلسات اولیە منتخبین مردم در شورای شهر است؛ شورای شهری کە در سایە انتخابات دیگر ایران، نمایندگان برای ادارەی شهر و شهرداری مشغول به ‌کار می‌شوند. درست یا نادرست، برای خدمت بە مردم و یا برای اختلاص از مردم! اکثر شهرهای ایران جلسات اولیه را برگزار کرده و تقسیم پست شده است. اما حکایت کرماشان چیز دیگری ست؛ جدا از تقسیم پست، غنایم هم باید تقسیم شود

 

حتماً قبل از هر جلسە انتخاباتی رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد. ما نمی‌دانیم در رایزنی قبل از جلسه اول شورای شهر کرماشان چه اتفاقی افتاده، چه توافقاتی که باب دل اعضا باشد صورت گرفته، اما این را می‌دانیم که حتماً غنیمت‌ها به صورت درست و حسابی! تقسیم نشدە کە اینچنین چند دستگی در جلسە اول بە وقوع پیوست.

 

عدەای کە بیشتر آن‌ها گویی شورای شهر ملک پدریشان است و همیشه و تحت هر شرایطی منتخب مردم! می‌شوند در جلسه به صورت خودجوش شرکت نکردند تا جلسه به حد نصاب نرسد و لغو شود؛ افرادی که اسناد تخلفات آن‌ها نیز موجود است.

 

چند نفر دیگر که از اقلیت‌های مذهبی و قومی هستند و با رأی مستقیم مردم انتخاب شدند، هرچند تخلفاتی صورت گرفت که به شورا راه نیابند، اما بعدا جزئی از این تخلفات ثابت شد و با رأی بالا منتخب شدند، در حاشیه قرار گرفتند و بدون توجه به رأی مردم سوابق نداشته آن‌ها را به رخ کشیدند و به نحوی درصدد گرفتن پستهای کلیدی بودند که با فشار مستقیم مسئولان بالا دست ظاهرا اختلافات را کنار گذاشته و بالاخره به عنوان آخرین شهر در ایران جلسه شورا را برگزار کردند،

 

البته در کرماشان چندین مرحله بعلت همین اختلافات وزارت کشور و استانداری تصمیم به انحلال کامل شورا گرفتەاند. شورای کە قرار است بە مردم خدمت کند یا اینکە دغدغەی مردم شود. در جلسەی اول غلامرضا امیری، احسان احسانی، حجت موسوی اجاق، سالار احمدزاده و مازیار رضایی که از اعضای قبلی و همیشگی شورا در کرماشان هستند خودجوش در جلسه حضور پیدا نکرده و جلسه را لغو کردند.

 

ابراهیم مرادی، طیب حیدری، پیمان موسوی، کامران ملکی، رسول آزای و میثم موسوی اجاق، دیگر اعضای شورا هستند که در جلسه حضور پیدا کردند. احسانی از طرف آن پنج نفر غایب سخن گفت و افزود: ما به این تشخیص رسیدیم که آنطور از جلسات قبلی بر می‌آید قرار است جایی در مدیریت نداشته باشیم و اگر قرار است کسی که سابقه‌ای در شورا نداشته رئیس شود شهر با مشکل روبرو می شود!!

 

کسی هم نبود بپرسد کە جناب احسانی، شما و رفقایتان کە سال‌های سال است در شورا حضور دارید چه گلی به سر شهر زده‌اید؟ به هر حال پس از مداخله مخفی مسئولان عالی‌رتبه! و کش و قوص‌های فراوان جلسه در نوبت دیگر برگزار و این نتایج بدست آمد:

 

در جلسه تحلیف شورای شهر دیروز کرمانشاه:

 

رسول آزادی به عنوان رییس شورا. کامران ملکی به عنوان نایب رییس شورا، سید میثم موسوی اجاق و سید پیمان موسوی به‌عنوان منشی شورا. ابراهیم مرادی به عنوان سخنگوی شورا، طیب حیدری نیز به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.